Pasty i pasztety

          Prosta pasta z soczewicy

          Badanie przeprowadzone przez dr A. Solomon na grupie 10,000 tysięcy osób wykazało, że osoby z najwyższym poziomem cholesterolu pomiędzy 40 a 45 rokiem życia miały o 58 % wyższe ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera w porównaniu do osób z najniższym poziomem cholesterolu.* Dlatego zachęcam do wprowadzania zmian w jadłospisie i korzystania coraz częściej z potraw bez produktów pochodzenia zwierzęcego. Zamiast sera czy wędliny, prosta pasta z soczewicy.
          *R. Pawlak „W obronie wegetarianizmu”

          Serek bez mleka – wegański

          Żółte sery zawierają duże ilości cholesterolu, nasyconych kwasów tłuszczowych oraz soli, czyli tych składników które wpływają na powstawanie chorób serca i układu krążenia. Dlatego w trosce o Państwa zdrowie proponujemy sery wegańskie – bez cholesterolu i mleka, ale za to smacznie i zdrowo.

          Serek wegański z migdałów

          Naprawdę smaczna alternatywa sera dla wegan. Na Szkołach Gotowania jest niemałą atrakcją. Możemy go zrobić na słodko lub np. z oliwkami (zobacz zdjęcie). Przepis pochodzi z książki, która zawiera przepisy oparte wyłącznie na produktach pochodzenia roślinnego – ”Kuchnia w Trosce o Twoje Zdrowie” – Grażyny Kuczek i Beaty Śleszyńskiej.

          Serek ze słonecznika

          Roślina niemal zapomniana, kojarzona z biedą i niedostatkiem. Powoli znów wraca do łask, a część jego odmian serwowanych jest w restauracjach jako coś na specjalne okazje i w „specjalnej” cenie.

          Nasiona słonecznika są stosunkowo tanie, a charakteryzują się wysoką wartością odżywczą. Nie są trudne do kupienia, dostępne są niemal w każdym sklepie.

          Zakup jednej 100 g paczuszki nasion to wydatek rzędu około 2 zł. Nasiona słonecznika są bardzo smaczne, można dodadawać je do różnych potraw i mogą stanowić przyjemną przekąskę zamiast chipsów czy paluszków przy wieczornym oglądaniu telewizji. Nasiona słonecznika są źródłem białka, tłuszczów: głównie wielo - i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają też sporo potasu, fosforu, magnezu, żelaza i cynku. Stanowią dobre źródło witaminy E oraz folianów. W dużej mierze zatem zaleca się ich spożywanie osobom, które chcą poprawić wygląd skóry, paznokci, włosów oraz osób dbających o poziom cholesterolu we krwi. Serek ze słonecznika zachwyci nie tylko naszych domowników.

          Świąteczny pasztecik

          Osoby stosujące dietę wegańską powinny włączyć do swojego jadłospisu różnorodne produkty zbożowe, warzywa, owoce, nasiona i orzechy i to w jak najmniej rafinowanej postaci. (Dr R. Pawlak, „W obronie wegetarianizmu”)

          Zielone masełko

          Z czym kojarzy się zielony kolor? Ogrodnikom z wiosenną świeżą trawą...którą trzeba wypielić ;-) Miejskim mieszkańcom z kawałkiem ciszy (ciekawy jest mechanizm ustalania poziomu hałasu dla ciszy ;-)) w środku zgiełku miasta. Znanym mi wielbicielom komedii najprzystojniejszym zielonym amantem czyli Shrekiem. Mnie natomiast zdecydowanie z najlepszymi koktajlami świata - zielonymi smoothie... Cudo, słodko - wytrawne, nieco trawiaste w smaku o czupurnym aromacie dzikości... posypane pestkami słonecznika, dyni czy sezamu... czasem jakiś prażony orzeszek... tak chrupnąć sobie w tej zieloności... Na fali tychże skojarzeń wyciągnęłam z woreczka resztki umytego szpinaku - mało tego było na smoothie... co można więc na zielono zrobić? Z czosnkiem mu po drodze, szczególnie podsmażonym. A że podduszona na oleju szałwia jest doskonała, to pogalopowałam wprost na zielone nieopielone zagony (ekologiczna się zrobiłam do bólu - jak ta ekologia czas oszczędza!) po wspaniałe aromatyczne przeciwzapalne ziółko i ogarnęło mnie zielone uniesienie. Efektem jest ciekawe potężnie zielone masełko Shreka (jeśli dzięki tej nazwie mąż nie spróbuje, to już nie ma mocnych , bo sami swoi nic nie wskórają ;-))

           źródło:http://swojskozfasolka.blogspot.com

          Najbardziej popularne

          << Poprzedni Play > Stop Następny >>

          Nasz nr 1

          Najnowsze

          Pierogi z suszonymi pomidorami

          Pierogi z suszonymi pomidorami
          1. Bakłażan i por pdsmażamy na oleju z przyprawami, dodajemy podkoniec smażenia przeciśnięty przez praskę czosnk.
          2. Orzechy miksujemy z pomidorami w robocie kuchennym.
          3. Łączymy usmażoną część z masą z orzechowo pomidorową i dodajemy ziemniaki doprawiamy do smaku, solą, pieprzem lub innymi ziołami
          4. Każdy z nas ma swoje ulubione i wypróbowane ciasto na pierogi ja użyłam ten przepis.
          5.  Robimy ciasto i zawijamy pierogi i gotujemy.
          6. Podajemy z sosem sojowym.
          7. Z przepisu wychodzi ok 30 pierogów.

          Jaglany makowiec

          Jaglany makowiec
          1. Mak zalewamy 2 szklankami mleka i gotujemy ok 40min. Odcedzamy.
          2. Migdały i nerkowce zalewamy gorącą wodą na 15 min. Obieramy migdały ze skórki i odkładamy 3 łyżki do pokrojenia i posypania na wierzch ciasta
          3. Ugotowany mak, migdały, nerkowce, mleko, cukier, daktyle miksujemy razem w blenderze.
          4. Czekoladę roztapiamy z kilkoma łyżkami mleka kokosowego polewamy ciasto.
          5. Do zmiksowanej masy dodajemy kaszę i resztę składników. Mieszamy dokładnie. Wykładamy do naczynia, polewamy czekoladą  wcześniej rozpuszczoną  z kilkoma łyżkami  mleka kokosowego  oraz posypujemy migdałami i suszoną żurawiną.
          6. Odstawiamy do lodówki na 2-3 godziny.

          Zupa serowa z brokułami

          Zupa serowa z brokułami

          Marchewkę, cebulę i ziemniaki gotujemy w bulionie warzywnym z przyprawami, dodając na koniec gotowania nerkowce. Następnie całość miksujemy w blenderze na jednolitą masę.

          Do zmiksowanej masy dodajemy ugotowane, pokrojone brokuły i mieszamy. Podajemy z chlebem czosnkowym.

          Dynia w stylu Hasselback

          Dynia w stylu Hasselback
          1. Dynię obieramy ze skórki obieraczką do ziemników. Kroimy na pół i uswamy pestki. Smarujemy dynię olejem i posupujemy solą i pieprzem.
          2. Pieczemy w piekarniku ok 15 min w temp 400 F (200C) albo do momentu aż będzie na tyle miękka by można było ją pokroić nożem.
          3. Sos do polewania: mieszamy przyprawy do grila, sok z cytryny, olej, imbir oraz syrop. Zagotowujemy.
          4. Wyciągamy dynię i kroimy ją w cienkie paski tak aby nie dotknąć blaszki. Najlepiej z dwóch stron dyni położyć patyki do grilla i wtedy kroić.
          5. Po pokrojeniu dynię pieczemy dalej  i co 10 min polewamy wcześniej przygotowaną zalewą. Polewamy tak ok ze 3 razy.
          6. Po upieczeniu przekładamy na kontrastowe naczynie (białe lub czarne) i posypujemy płatkami z papryki.

          Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki

          Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki
          1. Kaszę przepłukujemy gorącą wodą i gotujemy w 1 i 1/3 szklanki  osolonej wody.
          2. Paprykę, por, czosnek, seler smażamy na patelni ok 5 min. Dodajemy mleko i przyprawy oraz podsmażamy tak długo aż zrobi się gęsty sos.
          3. W blenderze miksujemy 2 łyżki podsmażonych warzyw i 2 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej. Dodajemy tyle wody aby pozmiksowaniu uzyskać gęsty sos.
          4. Warzwa, ugotowaną kaszę jaglaną mieszamy z sosem i pozostałymi składnikami. Doprawiamy do smaku.
          5. Wszystko wykładamy na foremkę posmarowną olejem i posypaną bułką tartą albo zmielonym siemieniem lnianym.
          6. Pieczemy w piekarniku w temp 180 C ok 30 min.
          7. Po upieczeniu podajemy z pokrojoną w plasterki pieczoną papryką i posiekanym szczypiorkiem.

          Wyświetlane:

          1. Pierogi z suszonymi pomidorami
          2. Jaglany makowiec
          3. Zupa serowa z brokułami
          4. Dynia w stylu Hasselback
          5. Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki

          Spróbuj tego

          A to ciekawe ...

          • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
          • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
          • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
          • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
          • Sorgo (Sorghum ) - bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
          • Borówki amerykańskie - mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.
          • Prev
          • Współpraca
          Template Settings
          Select color sample for all parameters
          Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
          Background Color
          Text Color
          Select menu
          Google Font
          Body Font-size
          Body Font-family
          Direction
          Scroll to top

          Strona korzysta z plików cookies w celu lepszej relizacji usługi zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich wykorzystywanie. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą politykę prywatności.

          Kliknij OK aby zamknąć popup