Soki, koktajle i szejki

          Koktajl przez duże C

          Zbyt mała ilość witaminy C w diecie manifestuje się osłabieniem, bladością skóry i błon śluzowych, pękaniem drobnych naczynek krwionośnych a nawet bólem głowy. Witamina ta jest niezwykle skutecznym przeciwutleniaczem i niezbędna w naszej codziennej diecie, dlatego zachęcam do zrobienia koktajlu w skład którego wchodzą owoce i warzywa z najwyższą zawartością witaminy C.

          Koktajl z czarnych jagód i borówki amerykańskiej

          Koktajl z czarnych jagód i borówki amerykańskiej to doskonały napój chroniący każdego z nas przed ryzykiem zachorowania na różne choroby. Borówki amerykańskie mają dużą zdolność do zwiększania ilości antyoksydantów w organizmie – z tego powodu warto włączyć je do diety. Antyoksydanty podnoszą ogólną odporność organizmu na zakażenia i infekcje, łagodzą przebieg wielu chorób.

          Koktajl z ziaren

          Ten koktajl dosłownie postawi Cię na nogi z samego rana. Ziarna zalej wieczorem wodą, tak by przez noc miały pełne ręce roboty. Woda wyzwala niezliczone reakcje, w wyniku których odbywa się m. in produkcja witamin C i E. Rano otrzymasz obfitość składników odżywczych, w tym niezbędnych kwasów tłuszczowych i dużą ilości wapnia, a wszystko to podane w łatwiej do strawienia formie. Przygotowanie takiego koktajlu zabiera tylko kilka minut, a dostarczona przez niego energia napełni Cię optymizmem na nowy dzień.

          Napój wzmacniający odporność

          Napój jest wypróbowany, najlepiej spożywać go przy pierwszych symptomach przeziębienia. Działa przeciwzapalnie (imbir), rozgrzewająco (papryka cayenne, imbir), wykrztuśnie (cebula, miód), ”antybiotycznie” (czosnek) i uodparniająco (naturalna wit. C – sok z cytryny). Można stosować także jako napój oczyszczający organizm.

          Sok na ugaszenie pragnienia

          Sok na ugaszenie pragnienia możemy serwować nie tylko w upalne lato. Pomarańcze, grejpfrut i cytryna to owoce zawierające dużo witamin, które stanowią doskonałą broń i doskonałe zaopatrzenie całego układu immunologicznego w walce z zagrożeniami.

          Sok z granatu

          Świeże granaty zawierają znaczne ilości błonnika oraz niewielkie ilości białka i tłuszczu (składniki te nie wysystępują w soku), natomiast sok ma w sobie więcej korzystnych antyoksydantów. Elagitaniny w granatach znajdują się głównie w łupince, a spozywanie soku wyciskanego z całego owocu - również z łupinki (jeśli mamy taką możliwość) - uwalnia znacznie większa ilość elagitaninów niż gdybyśmy jedli sam miąższ.

          Możesz zjadać same ziarenka jako przekąskę lub posypać nimi sałatkę czy granolę. Jeśli chodzi o sok z granatów to sięgaj tylko po czysty, prawdziwy sok, bez dodatku cukru. Najlepiej zrobić go samemu. Niektóre badania wykazały, ze nawet 60 ml soku może mieć korzystny wpływ na serce.

           

          *Elagitaniny - polifenole, przekształcane w organizmie w w kwas elagowy i urolityny, które mają działanie antyrakowe.

          Szejk - witamina C

          Niestety witaminy C nasz organizm nie może ani wyprodukować, ani magazynować, dlatego powinniśmy ją codziennie dostarczać. Proponuję, zamiast sięgać po tabletki poprostu zrobić sobie szejka,  który zawiera niemalże potrójną porcję dziennego zapotrzebowania.

          Dla przypomnienia, witamina C towarzyszy absorbcji żelaza i tworzeniu hemoglobiny, wzmaga odporność na zakażenia i pomaga w leczeniu ran. Przyczynia się do zapobiegania miażdżycy.

          O tak bierzemy się już za obieranie pomarańczy. Dla mnie szejk najlepej smakje z sokiem z mango.

          źródło: http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/szejk-witamina-c/

          Warzywniaczek

          Mniszek lekarski – jedno z najstarszych ziół leczniczych o szerokim zastosowaniu, uznaje się za środek tonizujący wątrobę, moczopędny i oczyszczający krew, zaś najlepszymi warzywami naturalnie oczyszczającymi organizm są buraki. Zachęcam do zrobienia “warzywniaczka” szczególnie wiosną, kiedy to na naszych łąkach pojawia się zielony mniszek.

          Najbardziej popularne

          << Poprzedni Play > Stop Następny >>

          Nasz nr 1

          Najnowsze

          Pierogi z suszonymi pomidorami

          Pierogi z suszonymi pomidorami
          1. Bakłażan i por pdsmażamy na oleju z przyprawami, dodajemy podkoniec smażenia przeciśnięty przez praskę czosnk.
          2. Orzechy miksujemy z pomidorami w robocie kuchennym.
          3. Łączymy usmażoną część z masą z orzechowo pomidorową i dodajemy ziemniaki doprawiamy do smaku, solą, pieprzem lub innymi ziołami
          4. Każdy z nas ma swoje ulubione i wypróbowane ciasto na pierogi ja użyłam ten przepis.
          5.  Robimy ciasto i zawijamy pierogi i gotujemy.
          6. Podajemy z sosem sojowym.
          7. Z przepisu wychodzi ok 30 pierogów.

          Jaglany makowiec

          Jaglany makowiec
          1. Mak zalewamy 2 szklankami mleka i gotujemy ok 40min. Odcedzamy.
          2. Migdały i nerkowce zalewamy gorącą wodą na 15 min. Obieramy migdały ze skórki i odkładamy 3 łyżki do pokrojenia i posypania na wierzch ciasta
          3. Ugotowany mak, migdały, nerkowce, mleko, cukier, daktyle miksujemy razem w blenderze.
          4. Czekoladę roztapiamy z kilkoma łyżkami mleka kokosowego polewamy ciasto.
          5. Do zmiksowanej masy dodajemy kaszę i resztę składników. Mieszamy dokładnie. Wykładamy do naczynia, polewamy czekoladą  wcześniej rozpuszczoną  z kilkoma łyżkami  mleka kokosowego  oraz posypujemy migdałami i suszoną żurawiną.
          6. Odstawiamy do lodówki na 2-3 godziny.

          Zupa serowa z brokułami

          Zupa serowa z brokułami

          Marchewkę, cebulę i ziemniaki gotujemy w bulionie warzywnym z przyprawami, dodając na koniec gotowania nerkowce. Następnie całość miksujemy w blenderze na jednolitą masę.

          Do zmiksowanej masy dodajemy ugotowane, pokrojone brokuły i mieszamy. Podajemy z chlebem czosnkowym.

          Dynia w stylu Hasselback

          Dynia w stylu Hasselback
          1. Dynię obieramy ze skórki obieraczką do ziemników. Kroimy na pół i uswamy pestki. Smarujemy dynię olejem i posupujemy solą i pieprzem.
          2. Pieczemy w piekarniku ok 15 min w temp 400 F (200C) albo do momentu aż będzie na tyle miękka by można było ją pokroić nożem.
          3. Sos do polewania: mieszamy przyprawy do grila, sok z cytryny, olej, imbir oraz syrop. Zagotowujemy.
          4. Wyciągamy dynię i kroimy ją w cienkie paski tak aby nie dotknąć blaszki. Najlepiej z dwóch stron dyni położyć patyki do grilla i wtedy kroić.
          5. Po pokrojeniu dynię pieczemy dalej  i co 10 min polewamy wcześniej przygotowaną zalewą. Polewamy tak ok ze 3 razy.
          6. Po upieczeniu przekładamy na kontrastowe naczynie (białe lub czarne) i posypujemy płatkami z papryki.

          Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki

          Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki
          1. Kaszę przepłukujemy gorącą wodą i gotujemy w 1 i 1/3 szklanki  osolonej wody.
          2. Paprykę, por, czosnek, seler smażamy na patelni ok 5 min. Dodajemy mleko i przyprawy oraz podsmażamy tak długo aż zrobi się gęsty sos.
          3. W blenderze miksujemy 2 łyżki podsmażonych warzyw i 2 łyżki ugotowanej kaszy jaglanej. Dodajemy tyle wody aby pozmiksowaniu uzyskać gęsty sos.
          4. Warzwa, ugotowaną kaszę jaglaną mieszamy z sosem i pozostałymi składnikami. Doprawiamy do smaku.
          5. Wszystko wykładamy na foremkę posmarowną olejem i posypaną bułką tartą albo zmielonym siemieniem lnianym.
          6. Pieczemy w piekarniku w temp 180 C ok 30 min.
          7. Po upieczeniu podajemy z pokrojoną w plasterki pieczoną papryką i posiekanym szczypiorkiem.

          Wyświetlane:

          1. Pierogi z suszonymi pomidorami
          2. Jaglany makowiec
          3. Zupa serowa z brokułami
          4. Dynia w stylu Hasselback
          5. Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki

          Spróbuj tego

          • Pesto ze szczypiorku
            Opis:

            Polskie pesto ze szczypiorku w wersji ze słonecznikiem i orzechami włoskimi. Nazwałam je „polskie”, gdyż w polskiej kuchni szczypiorek jest zawsze zwiastunem wiosny. Poza tym, tańszego pesto nie da się chyba zrobić. Możecie je użyć na kanapki, do makaronu, do zupy i jako sos sałatkowy.

            Czytaj więcej..

          A to ciekawe ...

          • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
          • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
          • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
          • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
          • Sorgo (Sorghum ) - bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
          • Borówki amerykańskie - mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.
          • Prev
          • Współpraca
          Template Settings
          Select color sample for all parameters
          Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
          Background Color
          Text Color
          Select menu
          Google Font
          Body Font-size
          Body Font-family
          Direction
          Scroll to top

          Strona korzysta z plików cookies w celu lepszej relizacji usługi zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich wykorzystywanie. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą politykę prywatności.

          Kliknij OK aby zamknąć popup