Mikroorganizmy pomagają utrzymać zdrowie roślin, zwierząt i człowieka. Mają one duże znaczenie dla naszego zdrowia nawet wtedy, gdy jeszcze nie znajdują się wewnątrz organizmu.

Mikroorganizmy – zarówno te pożądane, jak i niepożądane – dostają się do naszego organizmu przez układ pokarmowy wraz z pożywieniem i płynami, jakie przyjmujemy.

Z kolei rośliny, które stanowią dla nas pożywienie, pobierają mikroorganizmy z gleby. Dlatego do zdrowia powinniśmy podchodzić w sposób holistyczny, dbając nie tylko o to, co jemy, ale również o to, w jakich warunkach spożywane przez nas produkty są hodowane i przechowywane.

Profilaktyka zdrowotna powinna więc zacząć się od zasiedlenia naszego otoczenia, mieszkań, ogrodów, pożywienia pożytecznymi szczepami bakterii i od zapobiegania osiedlaniu się niepożądanych mikrobów.

Życie „czai się” w jelitach

W XVI w. Paracelsus nauczał, iż „śmierć czai się w jelitach”. To właśnie w jelitach „zapada decyzja”, czy substancje – odżywcze lub szkodliwe – zostaną wchłonięte przez organizm. Wiedząc, że nasz system odpornościowy jest w 80% związany z jelitami, możemy zdanie to sparafrazować następująco: Życie „czai się” w jelitach.

Gdy porównamy nasz organizm do drzewa, jelita będą odzwierciedlały jego korzenie. Wiadomo, że każda roślina do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje zdrowych i silnych korzeni. Tak samo nasz organizm potrzebuje zdrowych jelit, a co za tym idzie, odpowiedniej flory bakteryjnej. Zdrowa flora bakteryjna składa się z ponad 400 różnych szczepów bakterii, które żyją z nami w symbiozie i tworzą system odpornościowy w wierzchniej warstwie śluzówki jelit.

Dysbioza

W ciągu naszego życia flora jelitowa zmienia się np. z powodu nieodpowiedniego sposobu odżywiania (dieta zawierająca konserwanty, barwniki, żywność wysokoprzetworzona, produkty zakwaszające, np. czerwone mięso ) oraz leków i toksyn, jakie dostają się do organizmu. W jelitach może wówczas dojść do nadmiernego rozmnażania się niepożądanych bakterii, co prowadzi do dysbiozy. Dysbioza to inaczej patologiczna flora  bakteryjna przewodu pokarmowego – zaburzenia ilości, składu i funkcji mikroflory przewodu pokarmowego.

Jeśli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, dochodzi do zmian w śluzówce i ściankach jelit. Prowadzi to do wysokiej przepuszczalności ścianek, w wyniku czego do krwioobiegu dostaje się coraz więcej toksycznych cząstek.

Ukryta słabość odpornościowa

Wysoka przepuszczalność ścianek uszkadza nasz system odpornościowy, który w 80% związany jest z jelitami. Komórki limfatyczne w jelitach ulegają zniszczeniu, przez co dochodzi do ukrytej słabości odpornościowej. Śluzówka nie może nas już dobrze chronić przed czynnikami chorobotwórczymi, takimi jak pasożyty i grzyby. Do tego nasz organizm nie jest wstanie produkować odpowiedniej ilości komórek odpornościowch.

Jak możemy zadbać o zdrową florę bakteryjną?

Przede wszystkim powinniśmy skupić się nad jakością pożywienia. Jeśli mamy możliwość samodzielnego wytwarzania żywności, warto zadbać o dobrą kondycję gleby w ogródkach i na działkach, by przyjmowane wraz z pokarmem mikroby były pożyteczne dla naszego organizmu.

Kupując produkty w sklepach najlepiej jest wybierać te najmniej przetworzone, gdyż gotowe artykuły zawierają barwniki, konserwanty i inne dodatkowe substancje.

Możemy uczyć się, jak korzystać z produktów naturalnych, których właściwości chronią przed chorobami i wzmacniają układ odpornościowy, byśmy nie musieli przyjmować niepotrzebnie dużych ilości leków. Znaczenie ma tu również odpowiedni styl życia: częsty ruch, unikanie sytuacji stresowych oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz niestosowanie używek.

Probiotyki

Możemy również skorzystać z „pomocy” probiotyków. Szczególnie są one zalecane po terapiach antybiotykowych, po których nasza flora jelitowa jest wyjałowiona. Probiotyki na bazie Efektywnych Mikroorganizmów, dzięki zawartości specjalnych, żywych bakterii kwasu mlekowego, odbudowują florę bakteryjną – czyli przywracają to, co zniszczyły antybiotyki. Dodatkowo w naturalny sposób wypierają bakterie odpowiedzialne za fermentację, grzyby oraz czynniki chorobotwórcze.

Dobrym sposobem na utrzymanie zdrowej mikroflory w jelitach jest więc przyjmowanie suplementów probiotycznych. Żywe kultury bakterii kwasu mlekowego występują również w naturalnym pożywieniu, takim jak kefir czy kiszona kapusta, jednak te kupione w sklepie zwykle nie zawierają znacznej ilości pożytecznych bakterii.

Magda Ignacak

 Polecamy do nabycia  probiotyczne mikroorganizmy w kompozycji ziołowo-roślinnej.

 SCD ProBiotica

• przywraca prawidłową czynność przewodu pokarmowego

• ogranicza nadkwaśność, zaparcia, biegunki bakteryjne i wirusowe

• ogranicza objawy nietolerancji laktozy

• wspomaga obniżenie złego cholesterolu we krwi

• wspomaga mechanizmy obronne organizmu.

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

http://sklep.fzz.pl/em-efektywne-mikroorganizmy,43.html

 

 

  • Prev
  • Współpraca
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Strona korzysta z plików cookies w celu lepszej relizacji usługi zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich wykorzystywanie. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą politykę prywatności.

Kliknij OK aby zamknąć popup