Najlepszym i najłatwiejszym sposobem na wypróbowanie nowego sposobu odżywiania jest zrobienie sobie tzw. trzytygodniowej próby. Oznacza to, że przez trzy tygodnie powinieneś zrezygnować z jedzenia niezdrowych potraw i konstruować swoje posiłki z najzdrowszych możliwych produktów. Twoje kubki smakowe „pamiętają” jedynie okres ostatnich trzech tygodni, co oznacza, że w tym czasie przyzwyczają się do nowych smaków. Niezależnie więc, czy próbujesz zmniejszyć w swojej diecie ilość tłuszczu lub soli, odzwyczaić się od słodyczy, czy zasmakować w naprawdę zdrowych produktach – trzytygodniowa próba to sposób dla ciebie. Oczywiście, jeśli będziesz konsekwentny.

Zobaczysz, jak będziesz się czuł po tych trzech tygodniach. Jeśli twoje samopoczucie będzie dobre – stracisz kilka kilogramów, będziesz miał więcej energii i czuł się ogólnie zdrowszy – zostań przy nowej diecie. Jeśli jednak nowy sposób odżywiania ci nie pasuje, wróć do poprzedniej diety. Pamiętaj, że twój eksperyment dietetyczny trwa jedyne trzy tygodnie, podczas których powinieneś dać z siebie wszystko.

Zapomnij o półśrodkach – nadszedł czas na sprawdzenie, jak wygląda zdrowa dieta. Jeśli twoja dieta nadal będzie zawierać dania z mięsem czy serem, a zdrowe wegetariańskie potrawy będziesz jadł tylko od czasu do czasu, będziesz nieustannie przypominał swoim kubkom smakowym o produktach, które powodują problemy zdrowotne i nigdy nie stracisz ochoty na ich jedzenie. Zerwij więc z takimi potrawami całkowicie i spróbuj jeść tylko zdrowe pokarmy. W rozdziale trzecim staraliśmy się zilustrować, jak szybko organizm przyzwyczaja się do nowych smaków na przykładzie zamiany tłustego mleka na odtłuszczone lub chude. Teraz masz szansę na „odchudzenie” całego swojego menu. Z początku twoje kubki smakowe mogą tęsknić za tłustym jedzeniem, szybko jednak przyzwyczają się i polubią zdrowe jedzenie.

Słońce wróciło już na dobre, a letnia pogoda sprzyja wypadom nad wodę czy do parku. Każdy z nas marzy o pięknej opaleniźnie, ale co zrobić, by uzyskać zadowalający efekt bez ryzyka poparzenia? Opowie o tym dietetyk, ekspert programu “Żyj smacznie i zdrowo” - Katarzyna Zadka.

Czytaj więcej...

Jedzenie to nie tylko przyjemność, ale także fundament i podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. Komponując menu na kolejny dzień nie powinniśmy zapominać, jak wiele możemy zrobić dla swojego organizmu wspomagając go odpowiednią dietą. Jednym z najważniejszych organów, o który warto zadbać, jest serce. Kulinarną receptę na zdrowie i siłę tego mięśnia przedstawia Katarzyna Zadka – dietetyk, ekspert programu „Żyj smacznie i zdrowo”.

Czytaj więcej...

W dniu pełnym nauki i pracy, kiedy zaczynamy odczuwać głód i spadek energii, chętnie sięgamy po jedzenie. Dobrze, aby było to zaplanowane i pełnowartościowe drugie śniadanie lub lunch. Niestety, często ratujemy się przekąskami, a nasze dzieci niełatwo zachęcić by zjadały przygotowany przez nas posiłek. Spróbujmy jednak urozmaicić szkolną śniadaniówkę, żeby nasze dziecko w przerwie chętniej sięgało po domowe posiłki niż po przekąski. Pomysłami na opracowanie smacznego i zbilansowanego drugiego śniadania dzieli się Katarzyna Zadka - dietetyk, ekspert programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo”.

Czytaj więcej...
  • Prev
  • Współpraca
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Olive Sienna Teal Dark_blue
Background Color
Text Color
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
Scroll to top

Strona korzysta z plików cookies w celu lepszej relizacji usługi zgodnie z Polityką Plików Cookies. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich wykorzystywanie. Aby dowiedzieć się więcej przeczytaj naszą politykę prywatności.

Kliknij OK aby zamknąć popup