Nadwaga i otyłość

Jak skutecznie pozbyć się nadwagi?

5 minut czytania Wywiad z prof. J. A. Scharffenbergiem – profesorem dietetyki na Uniwersytecie Medycznym Loma Linda w Stanach Zjednoczonych.   W Polsce ponad 60% osób dorosłych ma nadwagę lub jest otyłych. Problem nie dotyczy tylko naszego kraju. Ludzie na całym świecie tyją. Dwadzieścia lat temu wydawało się, że tendencję tę obserwujemy tylko w USA. Obecnie wskaźniki są

Czytaj dalej

Nadwaga, otyłość i odchudzanie

6 minut czytania NADWAGA, OTYŁOŚĆ I ODCHUDZANIE. Racjonalne odżywianie dla upragnionych efektów Mimo że już od ponad 40 lat zaleca się coraz to bardziej wyszukane diety odchudzające, przeciętnie w większości krajów rozwiniętych osoba waży obecnie około 4-6 kg więcej niż powinna. Producenci krzeseł w niektórych krajach postanowili nawet poszerzyć przyjętą normę szerokości siedzenia o 5 cm. Problem otyłości

Czytaj dalej

Co szósty europejczyk jest otyły

2 minuty czytania Co szósty Europejczyk jest otyły, a łącznie ponad połowa ma nadwagę. Najgorzej pod tym względem jest na Malcie, najlepiej – w Rumunii. Eurostat opublikował 20 października 2016 r. najnowsze dane dotyczące problemu otyłości w Europie. Wynika z nich, że waga co drugiego Europejczyka wykracza poza normę. Artykuł na ten temat opublikował serwis EurActiv.pl. Zgodnie z

Czytaj dalej

Jak zwyciężyć w walce z nadwagą

1 minuta czytania Odejście od zasad racjonalnego zdrowego stylu życia i odżywiania u osoby ze skłonnością do tycia doprowadzi do ponownego przybierania na wadze, co określamy efektem „jo-jo”. Chudnięcie i tycie na przemian jest zjawiskiem jeszcze groźniejszym dla zdrowia niż sama nadwaga czy otyłość. Dlatego warto podjąć wszelki potrzebny wysiłek, aby utrzymać osiągniętą masę ciała. Podejdź do odchudzania

Czytaj dalej

Jak ułożyć dobrą dietę w walce z nadwagą?

5 minut czytania Wymyślono już niejedną dietę, która miała mieć cudowne działanie i doprowadzić do spadku masy ciała. Wiele z nich jednak zawiodło. Czy istnieje dieta, która jest skuteczna i bezpieczna oraz daje upragnione rezultaty na całe życie? Aby uzyskać posiłek niskokaloryczny, trzeba ograniczyć bądź wyeliminować z jadłospisu pokarmy przeładowane kaloriami zastępując je tymi, które są wyraźnie mniej

Czytaj dalej

Najpopularniejsze artykuły

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.