Desery

Ciasteczka orzechowe

1 minuta czytania Spożycie dostatecznej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 wpływa na zmniejszenie ryzyka powstawania niektórych rodzajów nowotworów, chorób serca, cukrzycy oraz zmniejszają ryzyko depresji. Ta ostatnia właściwość bardzo nam się przyda, gdyż zimą o sezonową depresję nie trudno. Bogatym źródłem omega-3 są między innymi orzechy włoskie i siemię lniane. Zapraszamy do zrobienia ciasteczek orzechowych z siemieniem lnianym. Źródło:/http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/ciasteczka-orzechowe-prosty-przepis/

Czytaj dalej

Babeczki z jabłuszkiem

1 minuta czytania Mięciutkie, pachnące i słodziutkie. Co tu dużo pisać, trudno im się oprzeć. Zimowa pogoda sprzyja domowym wypiekom.

Czytaj dalej

Budyń z dyni

1 minuta czytania Wszelkiego rodzaju dynie zawierają jeden ważny składnik – kartenoidy (żółty kolor), które neutralizują wolne rodniki. Naukowcy z Uniwersytetu w Michigan („Cancer Letters” 2003) stwierdzili, że „cucurbitaci zawarte w dyni wykazują największą ochronę przed rakiem jelita grubego.” Jesień to dobry czas na wypróbowanie apetycznego budyniu z dyni na deser lub śniadanie. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji

Czytaj dalej

Chlebek kukurydziany na słodko

1 minuta czytania Chlebek kukurydziany jest znany, lubiany i popularny w Ameryce od bardzo dawna. Pierwsi Europejczycy przybywający na kontynent Amerykański nauczyli się go przygotowywać od Indian. Proponujemy w wersji na słodko, bez jajek i z mąką z pełnego przemiału. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Chlebek kukurydziany na słodko

Czytaj dalej

Ciasteczka z goji i quinoa

1 minuta czytania Dobrym przykładem naturalnych suplementów są jagody goji. Suszone, z wyglądu przypominają rodzynki. Spożywane od tysięcy lat w Chinach, Tybecie i Mongolii. Są dobrym źródłem antyoksydantów flawonaidów, polifenoli, kartenoidów, witamin: C, A i E. Goji zawierają wagowo 500 razy więcej wit. C niż pomarańcza, więcej betakarotenu niż marchew oraz więcej żelaza niż szpinak… Oczywiście, lista się

Czytaj dalej

Ciasteczka z gruszki i pietruszki

1 minuta czytania Na ostatniej degustacji ku wielkiemu zaskoczeniu i radości obecnych serwowałam budyń z korzenia pietruszki z tej strony (bo i pieczona pietruszka jest niezwykle smaczna) podany z surową gruszką. Nie było siły. Pomysły zaczęły lęgnąć się w głowie w tempie szaleńczym. Pomysły też szaleńcze 😉 Jako najbardziej rozsądny uznałam pomysł na ciasteczka z pietruszką i gruszką właśnie. Gra

Czytaj dalej

Ciasto ze słodkim ziemniakiem

1 minuta czytania Słodkie ziemniaki to raczej mało popularne warzywo w Polsce. Jak sama nazwa wskazuje są one słodkie, przypominają trochę w smaku i kolorze marchewkę. Są dobrym źródłem potasu, wapnia i betakarotenu. Betakaroten przetwarzany na wit. A zapobiega np. starzeniu się skóry. Proponujemy ciasto właśnie z tym ziemniaczkiem (zastąpi jajka), z nadzieniem migdałowym i karobowym (mączka z chlebka

Czytaj dalej

Czekoladowe ciasteczka

1 minuta czytania Ciasteczka czekoladowe są dobrą alternatywą dla tradycyjnych deserów. Są dobrym źródłem np. wapnia, potasu, fosforu, magnezu, białka i błonnika. Nie zawierają cholesterolu i konserwantów. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Czekoladowe ciasteczka

Czytaj dalej

Deserek owocowy (ze śmietanką z migdałów)

1 minuta czytania Deserek marzenie, skarbnica różnokolorowych antocjanowów (barwników), które są jak najbardziej pożądane w naszej diecie bo np. wspomagają nasz organizm w walce  z rakiem neutralizując działanie wolnych rodników, wpływają na poprawę wzroku, kondycję naczyń krwionośnych, poprawiają stan naszej skóry. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl –Deserek owocowy

Czytaj dalej

Najpopularniejsze artykuły

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.