Obiady

Spagetti Buraczane

2 minut czytania Dzień bez mięsa… Nie miałam pojęcia, że taki istnieje… w Polsce. Jem bezmięsnie od ponad ćwierć wieku, mieszkam w Polsce od urodzenia i nie słyszałam

Czytaj dalej

Chłodnik bez cholesterolu

< 1 minuta czytania Na upały, nie ma nic lepszego niż chłodnik. Dzisiaj, w wersji wegańskiej, czyli bez cholesterolu. Badania wykazały że betanina (czerwony kolor) zawarta w buraczkach wykazuje działanie

Czytaj dalej

Lniane chipsy paprykowe

< 1 minuta czytania Chipsy to zmora dietetyków i jednocześnie miłość… zwykłych ludzi… Chrupie się je cudownie, smak mają intensywny, cenę przystępną, no i… te reklamy… Czy jest ktoś nie znający

Czytaj dalej

Gołąbki bezmięsne

< 1 minuta czytania Gołąbki to jedna z potraw uwielbiana przeze mnie w dzieciństwie. Kiedy jednak zostałam wegetarianką trudno było mi je zrobić aby były tak pyszne, jak mojej

Czytaj dalej

Gryczanex – burgery z kaszy gryczanej

< 1 minuta czytania Życzyłabym sobie, aby kasza gryczna częściej gościła na moim stole ze  względu chociażby na rutynę (flawonoid). Jak niektóre źródła podają, 100 g kaszy dostarcza  jej

Czytaj dalej

Zupa ogórkowa na surowo

< 1 minuta czytania Kiszone ogórki. Kto ich nie lubi? Ja nie lubiłam. Nie lubiłam w czasach, gdy były dostępne tylko te z warzywniaka przy bloku. Potwornie słone. Gdy

Czytaj dalej

Majonez z kalafiora bez oleju

< 1 minuta czytania Majonez – wyzwanie dla wielu osób… Lubimy go, ale się boimy. Kalorii, tłuszczu, salmonelli i…? osobiście bardzo lubiłam majonez. Szczególnie z gotowanymi na twardo jajami

Czytaj dalej

Surówka z czerwonej kapusty ze słonecznikiem

< 1 minuta czytania Czerwona kapusta ubogaca talerz wspaniałym kolorem, zachęcając do jedzenia, a podprażony lekko słonecznik dodaje wyrazistości i niepowtarzalny smak. Elegancko zwana modrą, ostatnio jakby nieco wyszła

Czytaj dalej

Pieczarkowe zapiekanki

< 1 minuta czytania Jesień to oczywiście czas na grzybobranie. Dla tych, którzy się nie wybiorą po leśne grzyby proponujemy „pieczarkowe zapiekanki”. Grzyby są dobrym źródłem białka, błonnika, selenu,

Czytaj dalej