Soki, koktajle, szejki

Koktajl przez duże C

< 1 minut czytania Zbyt mała ilość witaminy C w diecie manifestuje się osłabieniem, bladością skóry i błon śluzowych, pękaniem drobnych naczynek krwionośnych a nawet bólem głowy. Witamina ta jest niezwykle skutecznym przeciwutleniaczem i niezbędna w naszej codziennej diecie, dlatego zachęcam do zrobienia koktajlu w skład którego wchodzą owoce i warzywa z najwyższą zawartością witaminy C.

Czytaj dalej

Koktajl z czarnych jagód i borówki amerykańskiej

< 1 minut czytania Koktajl z czarnych jagód i borówki amerykańskiej to doskonały napój chroniący każdego z nas przed ryzykiem zachorowania na różne choroby. Borówki amerykańskie mają dużą zdolność do zwiększania ilości antyoksydantów w organizmie – z tego powodu warto włączyć je do diety. Antyoksydanty podnoszą ogólną odporność organizmu na zakażenia i infekcje, łagodzą przebieg wielu chorób.

Czytaj dalej

Koktajl z ziaren

< 1 minut czytania Ten koktajl dosłownie postawi Cię na nogi z samego rana. Ziarna zalej wieczorem wodą, tak by przez noc miały pełne ręce roboty. Woda wyzwala niezliczone reakcje, w wyniku których odbywa się m. in produkcja witamin C i E. Rano otrzymasz obfitość składników odżywczych, w tym niezbędnych kwasów tłuszczowych i dużą ilości wapnia, a wszystko to

Czytaj dalej

Napój wzmacniający odporność

< 1 minut czytania Napój jest wypróbowany, najlepiej spożywać go przy pierwszych symptomach przeziębienia. Działa przeciwzapalnie (imbir), rozgrzewająco (papryka cayenne, imbir), wykrztuśnie (cebula, miód), ”antybiotycznie” (czosnek) i uodparniająco (naturalna wit. C – sok z cytryny). Można stosować także jako napój oczyszczający organizm. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Napój wzmacniający odporność

Czytaj dalej

Naturalny napój z arbuza i mięty

< 1 minut czytania Orzeźwiający napój z arbuza i mięty na upalne dni, spróbujcie sami! źródło:http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/naturalny-napoj-z-arbuza-i-miety/

Czytaj dalej

Sok na ugaszenie pragnienia

< 1 minut czytania Sok na ugaszenie pragnienia możemy serwować nie tylko w upalne lato. Pomarańcze, grejpfrut i cytryna to owoce zawierające dużo witamin, które stanowią doskonałą broń i doskonałe zaopatrzenie całego układu immunologicznego w walce z zagrożeniami.

Czytaj dalej

Sok z granatu

< 1 minut czytania Świeże granaty zawierają znaczne ilości błonnika oraz niewielkie ilości białka i tłuszczu (składniki te nie wysystępują w soku), natomiast sok ma w sobie więcej korzystnych antyoksydantów. Elagitaniny w granatach znajdują się głównie w łupince, a spozywanie soku wyciskanego z całego owocu – również z łupinki (jeśli mamy taką możliwość) – uwalnia znacznie większa ilość elagitaninów

Czytaj dalej

Szejk – witamina C

< 1 minut czytania Niestety witaminy C nasz organizm nie może ani wyprodukować, ani magazynować, dlatego powinniśmy ją codziennie dostarczać. Proponuję, zamiast sięgać po tabletki poprostu zrobić sobie szejka,  który zawiera niemalże potrójną porcję dziennego zapotrzebowania. Dla przypomnienia, witamina C towarzyszy absorbcji żelaza i tworzeniu hemoglobiny, wzmaga odporność na zakażenia i pomaga w leczeniu ran. Przyczynia się do zapobiegania

Czytaj dalej

Warzywniaczek

< 1 minut czytania Mniszek lekarski – jedno z najstarszych ziół leczniczych o szerokim zastosowaniu, uznaje się za środek tonizujący wątrobę, moczopędny i oczyszczający krew, zaś najlepszymi warzywami naturalnie oczyszczającymi organizm są buraki. Zachęcam do zrobienia “warzywniaczka” szczególnie wiosną, kiedy to na naszych łąkach pojawia się zielony mniszek.Uwaga: Mniszek lekarski jest dostępny w kilku postaciach: suszonych liści, zasuszonego korzenia, herbaty,

Czytaj dalej
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.