Zabawa

Dziecko

Zabawa rozwija mózg

2 minuty czytania Dzieci mogą w takim samym stopniu ucierpieć z powodu siedzącego trybu życia jak dorośli. Badanie zgłoszone do Archives of Pediatric & Adolescent Medicine (Archiwum Medycyny Dziecięcej i Młodzieżowej) wykazało, że „dzieci powinny bawić się na zewnątrz” oraz że „należy na nowo wprowadzić do życia dzieci czas zabawy, który wydaje się stopniowo zanikać”. Zabawa jest konieczna dla rozwoju, ponieważ przyczynia

Czytaj dalej »
Dziecko

Zachęć dziecko do zabawy

2 minuty czytania Dzieci mogą w takim samym stopniu ucierpieć z powodu siedzącego trybu życia jak dorośli. Badanie zgłoszone do Archives of Pediatric & Adolescent Medicine (Archiwum Medycyny Dziecięcej i Młodzieżowej) wykazało, że „dzieci powinny bawić się na zewnątrz” oraz że „należy na nowo wprowadzić do życia dzieci czas zabawy, który wydaje się stopniowo zanikać”. Zabawa jest konieczna

Czytaj dalej »
Dziecko

Co zrobić, gdy dziecko ma trudności z mówieniem?

< 1 minut czytania Mowa nabywana jest przez dziecko w sposób spontaniczny i naturalny. Co zrobić, gdy dziecko nie może nauczyć się mowy, a komunikowanie się z nim jest znacznie utrudnione? Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC) mogą być wdrażane, podobnie jak nauka mowy, w sytuacjach naturalnych i spontanicznych. Jedną z najlepszych form wdrażania nauki komunikacji symbolicznej są gry

Czytaj dalej »
Dziecko

Zabawy rozwijające zdolności skojarzeniowe i spostrzegawczość

< 1 minut czytania Przedstawione zabawy doskonale rozwijają zdolności skojarzeniowe i spostrzegawczość. Skojarzenia Nauczyciel/rodzic prezentuje dowolny obrazek pytając dzieci z czym im się kojarzy. Dzieci podają swoje skojarzenia lub tworzą rysunki np. Co kojarzy mi się z latem? Dzieci swoje skojarzenia mogą rysować w formie małych piktogramów dookoła obrazka wyjściowego. Znana postać Nauczyciel/rodzic zaczyna opowieść opisując dzieciom znaną postać. Podczas

Czytaj dalej »
Dziecko

Zabawy ćwiczące pamięć

< 1 minut czytania Podaj kolejność Za parawanem jest zgromadzonych kilka przedmiotów. Nauczyciel/rodzic odsłania parawan, dzieci przyglądają się przedmiotom zapamiętując ich kolejność. Nauczyciel/rodzic ponownie zasłania parawan a zadaniem dzieci jest wymienić przedmioty w kolejności. Utrudnieniem może być podanie koloru każdego z przedmiotów. Co się zmieniło? Dzieci siedzą w kole. Wybrane dziecko wychodzi z sali, a pozostałe dzieci zmieniają coś

Czytaj dalej »
Dziecko

Zabawy wspomagające wyobraźnię i rozwój mowy

2 minuty czytania Kuferek skarbów Nauczyciel/rodzic wyciąga z kuferka zgromadzone w nim przedmioty i pokazuje dzieciom. Zadaniem dzieci jest odgadnąć do czego służy każdy przedmiot. Następnie dzieci wymyślają inne zastosowanie znanych na co dzień przedmiotów. Snuj się, snuj bajeczko Nauczyciel/rodzic wprowadza nastrój i zaczyna opowiadać wymyśloną bajkę np. dawno, dawno temu, za lasem, w maleńkiej chatce mieszkała dziewczynka… Kolejne

Czytaj dalej »
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.