Świadome odżywianie

Spożycie soi

Czy spożycie soi jest korzystne czy szkodliwe dla zdrowia?

3 minuty czytania Według niektórych źródeł soja została nazwana cudownym pokarmem, którego zalety zdrowotne można mnożyć. Według innych soja jest przyczyną wielu różnych problemów zdrowotnych, w tym problemów rozwojowych u rosnących chłopców i dziewcząt, problemów z tarczycą i rakiem, zwłaszcza z rakiem piersi. Czy niemowlęta i dzieci powinny być karmione soją lub produktami sojowymi? Czy osoby ze zdiagnozowaną

Czytaj dalej
Dieta choroby autoimmunologiczne

Co jeść w chorobach autoimmunologicznych?

5 minut czytania Zła wiadomość to ta, że choroby autoimmunologiczne wymagają długiego leczenia. A dobra? Stosując właściwy sposób odżywiania możemy zatrzymać postęp choroby – nawet do końca życia – oraz złagodzić jej skutki. Dietetycy zwracają uwagę, aby nasze pożywienie dostarczało niezbędnych składników w optymalnych ilościach, czyli aby dieta była pełnowartościowa. W przypadku chorób autoimmunologicznych, w tym np. choroby

Czytaj dalej

Światowy Dzień Udaru Mózgu – w tej chorobie liczy się odpowiednie odżywienie organizmu

3 minuty czytania 29 października obchodzimy Światowy Dzień Udaru Mózgu – choroby, która w Polsce jest trzecią pod względem częstości przyczyną zgonu u osób powyżej 40 roku życia. Taką diagnozę słyszy rocznie ponad 60 tysięcy osób. W postępowaniu terapeutycznym niezwykle ważny jest czas – zarówno w kontekście jak najszybszego dotarcia do szpitala i wdrożenia leczenia, ale również rozpoczęcia rehabilitacji. Jednym

Czytaj dalej

Borówka – błękitny skarb

3 minuty czytania Popularność borówki amerykańskiej rośnie z roku na rok. Wygląda na to, że już w najbliższym czasie wśród osób stosujących zdrowy styl odżywiania królować będzie właśnie ta jagoda. Roślina występuje na całym świecie, a korzyści spożywania jej owoców są zdumiewające. Borówka przede wszystkim redukuje stres oksydacyjny, wywołany w organizmie przez działanie wolnych rodników tlenowych, a tym samym poprawia zdrowie i witalność. Pochodzenie Borówka amerykańska, zwana również borówką wysoką, jest kuzynką naszej czarnej jagody i pochodzi z

Czytaj dalej

Chcesz mieć piękną opaleniznę? Te produkty jedz codziennie!

3 minuty czytania Słońce wróciło już na dobre, a letnia pogoda sprzyja wypadom nad wodę czy do parku. Każdy z nas marzy o pięknej opaleniźnie, ale co zrobić, by uzyskać zadowalający efekt bez ryzyka poparzenia? Opowie o tym dietetyk, ekspert programu “Żyj smacznie i zdrowo” – Katarzyna Zadka. Podaruj sobie trochę słońca na zdrowie! Dzięki obecności słońca w

Czytaj dalej

Podejdź do serca z sercem. Te produkty jedz, by było silne i zdrowe!

3 minuty czytania Jedzenie to nie tylko przyjemność, ale także fundament i podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. Komponując menu na kolejny dzień nie powinniśmy zapominać, jak wiele możemy zrobić dla swojego organizmu wspomagając go odpowiednią dietą. Jednym z najważniejszych organów, o który warto zadbać, jest serce. Kulinarną receptę na zdrowie i siłę tego mięśnia przedstawia Katarzyna Zadka – dietetyk,

Czytaj dalej

Warzywne dodatki na wielkanocnym stole gwarancją smacznych i zdrowych Świąt

2 minuty czytania Stół pełen warzywnych rozmaitości Wraz z nadejściem Wielkanocy do naszych progów zawita wiosna, a wraz z nią na talerzach zaczynają pojawiać się świeże warzywa, za którymi tęskniliśmy całą zimę. Warto ubarwić stół świąteczny i oprócz tradycyjnych potraw postawić na nim również różnorodne domowe pasty warzywne. Zastosowań takich przysmaków jest mnóstwo – możemy użyć ich do pieczywa,

Czytaj dalej

Takie drugie śniadanie to hit. Kolorowe i smaczne pomysły na szkolny posiłek

3 minuty czytania W dniu pełnym nauki i pracy, kiedy zaczynamy odczuwać głód i spadek energii, chętnie sięgamy po jedzenie. Dobrze, aby było to zaplanowane i pełnowartościowe drugie śniadanie lub lunch. Niestety, często ratujemy się przekąskami, a nasze dzieci niełatwo zachęcić by zjadały przygotowany przez nas posiłek. Spróbujmy jednak urozmaicić szkolną śniadaniówkę, żeby nasze dziecko w przerwie chętniej

Czytaj dalej

Cała prawda o diecie DASH

2 minuty czytania Zmiana nawyków żywieniowych to najczęściej wybierane rozwiązanie, gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i zadbać o swoją sylwetkę. Zastosowanie restrykcyjnego jadłospisu jest również konieczne dla osób borykających się z różnego rodzaju chorobami. Dieta DASH pomaga uregulować ciśnienie tętnicze a tym samym wzmacnia układ krwionośny. Poznajcie jej niezwykłe właściwości.     Dieta DASH – co to takiego?

Czytaj dalej

Fasola – błonnikowy rekordzista

2 minuty czytania Fasola jest bogatym źródłem błonnika. Jeśli używasz fasoli puszkowanej, mo- żesz pozbyć się nadmiaru sodu, wybierając marki oferujące produkt o zmniej- szonej ilości sodu lub odcedzając i płucząc ją przed podaniem. Gotowanie suszonej fasoli zajmuje więcej czasu, ale pozwoli ci uniknąć nadmiaru sodu i dodatkowych kosztów oraz zapewni lepszy smak niż produkt z puszki. Tabela

Czytaj dalej
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.