Kuchnia

Spagetti Buraczane

2 minuty czytania Dzień bez mięsa… Nie miałam pojęcia, że taki istnieje… w Polsce. Jem bezmięsnie od ponad ćwierć wieku, mieszkam w Polsce od urodzenia i nie słyszałam o takim dniu. O piątkowym poście – tak. Wiele razy. O ogólnokrajowej inicjatywie, by na jeden dzień świadomie zrezygnować z mięsa dla własnego zdrowia, dobra zwierząt i czystszej planety –

Czytaj dalej

Ciasteczka orzechowe

< 1 minut czytania Spożycie dostatecznej ilości kwasów tłuszczowych omega-3 wpływa na zmniejszenie ryzyka powstawania niektórych rodzajów nowotworów, chorób serca, cukrzycy oraz zmniejszają ryzyko depresji. Ta ostatnia właściwość bardzo nam się przyda, gdyż zimą o sezonową depresję nie trudno. Bogatym źródłem omega-3 są między innymi orzechy włoskie i siemię lniane. Zapraszamy do zrobienia ciasteczek orzechowych z siemieniem lnianym. Źródło:/http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/ciasteczka-orzechowe-prosty-przepis/

Czytaj dalej

Gofry jaglane z kaki

< 1 minut czytania Hurma, hebanek, hebanowiec, persymona, sharon, szaron, szarona – brzmi znajomo? Miejscami, prawda? Wiele lat temu dostałam korkowe podstawki pod kubki z pięknymi rysunkami owoców. Jeden z nich podpisany był persimmon… Pojęcia wtedy nie miałam co to takiego… Faktycznie są to nazwy tego samego owocu uwielbianego przez smakoszy słodyczy. Jego dojrzały miąższ jest soczysty, aksamitny wręcz puszysty.

Czytaj dalej

Babeczki z jabłuszkiem

< 1 minut czytania Mięciutkie, pachnące i słodziutkie. Co tu dużo pisać, trudno im się oprzeć. Zimowa pogoda sprzyja domowym wypiekom.

Czytaj dalej

Budyń z dyni

< 1 minut czytania Wszelkiego rodzaju dynie zawierają jeden ważny składnik – kartenoidy (żółty kolor), które neutralizują wolne rodniki. Naukowcy z Uniwersytetu w Michigan („Cancer Letters” 2003) stwierdzili, że „cucurbitaci zawarte w dyni wykazują największą ochronę przed rakiem jelita grubego.” Jesień to dobry czas na wypróbowanie apetycznego budyniu z dyni na deser lub śniadanie.Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła

Czytaj dalej

„Wędlinka” z płatków grochu

< 1 minut czytania Wśród moich ulubionych ziarenek strączkowych, groch na pewno pojawia się często w mojej kuchni. Tym razem w postacji plasterków wegańskiej „wędlinki”, choć to słówko ni jak się ma do dań wege. Ale plan był taki by powstał pasztet o polskim tradycyjnym smaku z kolendrą na czele, by smakował mojej cudownej rodzince. Eksperyment się udał, doskonały dodatek do

Czytaj dalej

Chłodnik bez cholesterolu

< 1 minut czytania Na upały, nie ma nic lepszego niż chłodnik. Dzisiaj, w wersji wegańskiej, czyli bez cholesterolu. Badania wykazały że betanina (czerwony kolor) zawarta w buraczkach wykazuje działanie antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Z tego powodu, buraczki mogą być zalecane w profilaktyce i leczeniu pewnych rodzajów raka, np. raka jelita grubego. W takiej chłodnikowej wersji buraczki są naprawdę wyjątkowe smaczne. Źródło: Zdrowa

Czytaj dalej

Humus pietruszkowy

< 1 minut czytania Są pasty, do których wracam ilekroć mam kiepski humor. Wtedy wiem, że razem z nimi wrócą miłe wspomnienia, ciepełko i uśmiech. Do tych cudów należy bez wątpienia humus. Niezależnie od dodatków humus jest dobry na wszystko ;-)Dlatego zapas ciecierzycy w wielkim słoju uzupełniam na bieżąco. Jej akurat zabraknąć w moim domu nie może. Nie tylko

Czytaj dalej

Lniane chipsy paprykowe

< 1 minut czytania Chipsy to zmora dietetyków i jednocześnie miłość… zwykłych ludzi… Chrupie się je cudownie, smak mają intensywny, cenę przystępną, no i… te reklamy… Czy jest ktoś nie znający hasła: Są chipsy, jest zabawa!? Nawet, jeśli oglądamy klipy z przymrużeniem oka, w głowie pozostaje skojarzenie, które powoduje, że widząc znajome opakowanie chipsów na półce sklepowej, pojawia się myśl: O! A może

Czytaj dalej

Chlebek kukurydziany na słodko

< 1 minut czytania Chlebek kukurydziany jest znany, lubiany i popularny w Ameryce od bardzo dawna. Pierwsi Europejczycy przybywający na kontynent Amerykański nauczyli się go przygotowywać od Indian. Proponujemy w wersji na słodko, bez jajek i z mąką z pełnego przemiału. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Chlebek kukurydziany na słodko

Czytaj dalej
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.