Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Prosta musztarda z namoczonej gorczycy

Oceń przepis:
0/5 (0 Reviews)

Przygotowanie:

5 minut

Przyrządzenie:

10 minut

Porcja:

500 g

Musztarda jest produktem, który znajdziemy w każdym sklepie. Taka nasza kuchnia. Jednak dobra musztarda bez octu spirytusowego, cukru, barwników i innych cudów, jest towarem deficytowym. Luksusowym wręcz. Nawet tzw. tradycyjne musztardy mają receptury „wzbogacane” w polepszacze i wzmacniacze choć naturalnego pochodzenia (w końcu człowiek jeszcze nie stworzył nic a jedynie przekształca, przerabia, oczyszcza produkty natury… nawet farmakologia tworzy na bazie naturalnych składników robiąc z nich hybrydy, które już niewiele mają wspólnego z pierwotnymi…). Podobno nam dzisiaj już nie wystarczy naturalny smak przypraw… Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie. Osobiście uważam, że smak naturalny w zupełności by nam wystarczał, gdybyśmy tylko go… znali… i nie zagłuszali. Jeśli robiliście sami kiedykolwiek musztardę z ziaren gorczycy, poznaliście moc maleńkich, niepozornych ziarenek i dziwią Was podobne supozycje producentów artykułów spożywczych… Mnie bardzo dziwią… Bo zakosztowawszy prawdziwego ich smaku, każda inna musztarda już pachnie… przenikliwie… zbyt przenikliwie…. Uwaga, będzie eufemizm: czuć mocno rękę przemysłu 😉 Na blogu jest już jeden przepis na domową musztardę tutaj z mielonej gorczycy. Kilka dni temu jednak napotkałam na blogu natura na talerzu przepis wykorzystujący namoczone ziarna. Spodobał mi się, bo łatwo się je w tej postaci miksuje a całość znacznie szybciej jest gotowa i ma kawałki nasionek, które uwielbiam w musztardzie. Ostrością nie ustępuje poprzedniej. Zmieniłam nieco przepis według własnych upodobań i preferencji, więc podaję moją wersję ku pamięci własnej i innych prozdrowotnych amatorów ostrości 😀 źródło:http://swojskozfasolka.blogspot.com

0/5 (0 Reviews)

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Gorczycę zalać wodą i odstawić na kilka godzin (zostawiłam na 14… )
  1. Wszystkie składniki zmiksować do preferowanej ziarnistości. W razie potrzeby dodać nieco wody.
  1. Przechowywać w lodówce do 2 miesięcy.

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.