Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Orzechy – do jakich dań można ich użyć?

Bez względu na to, na jaki rodzaj orzechów się decydujemy, zawsze będzie to bardzo dobre posunięcie, gdyż orzechy mają dobroczynny wpływ na nasze zdrowie. Orzechy są tak smaczne, że możemy spożywać je na surowo – wtedy też zachowują najwięcej składników. Możemy użyć ich również do przyrządzenia wielu wartościowych posiłków.

ORZECHY LASKOWE
Doskonale nadają się do zrobienia zdrowego kremu orzechowego na kanapki oraz jako dodatek do
zbożowych ciasteczek i innych wypieków.

ORZECHY NERKOWCA
Namoczone wcześniej, a następnie zmiksowane orzechy nerkowca mogą posłużyć jako wegański
zamiennik wszelkich „mas serowych” w tradycyjnych ciastach. Możemy użyć ich również do zrobienia wegańskiego mleka lub serka oraz do przyrządzenia orzechowego sosu.

ORZECHY WŁOSKIE
Ten rodzaj orzechów doskonale pasuje jako dodatek do ciast (np. marchewkowego, bananowego,
szarlotki). Ale nie tylko… Orzechy włoskie świetnie nadają się do wszelkiego rodzaju kotletów i hamburgerów – należy je wtedy trochę rozdrobnić. Oczywiście sprawdzają się również jako dodatek do różnego rodzaju sałatek.

ORZECHY PISTACJOWE
Orzechy pistacjowe są doskonałym dodatkiem do potraw z makaronem i sałatek, a ich piękny, zielony kolor sprawia, że dania są jeszcze bardziej apetyczne. Można z nich również zrobić pistacjowe pesto (dodając rukolę, oliwę i przyprawy).

MIGDAŁY
Te podobne do orzechów nasiona mają słodkawy smak, w związku z czym najlepiej nadają się do produkcji mleka i śmietanki migdałowej. Zrobimy z nich również masło migdałowe oraz zdrowy zamiennik marcepanu (miksując obrane i namoczone wcześniej nasiona z miodem i dodatkami).

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.