Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Czy warto sięgać po orzechy? Czy one tuczą, uczulają?

Na opakowaniach często widzisz ostrzeżenie „może zawierać śladowe ilości orzechów”. Czy w takim razie orzechy mogą szkodzić? A może niepokoi Cię fakt, że orzechy uznawane są za raczej tłustą przekąskę?

Czas się do nich przekonać i zadbać, by regularnie zagościły w Twojej diecie! Badania jednoznacznie wykazują, że orzechy mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm.

Dlaczego warto sięgnąć po orzechy? Ponieważ:

  • Duża ilość kalorii to w rzeczywistości pełnowartościowe białko i najlepsze, nienasycone kwasy tłuszczowe.
  • Szybko powodują uczucie sytości, co sprawia, że zjadasz ich mniej niż innych przekąsek.
  • Pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu, co zmniejsza ryzyko chorób serca. 
  • Wspomagają pracę mózgu – dzięki orzechom lepiej się myśli, zwiększają koncentrację i pamięć.
  • Zalecane są dla kobiet w ciąży – zawierają kwas foliowy.
  • Zalecane są również dla wegetarian i wegan – naturalne źródło białka, tłuszczy i  kwasów OMEGA 3 (tych samych, co w rybach).
  • Zalecane dla osób z cukrzycą – pozwalają lepiej kontrolować poziom glukozy. 

 

CZY ORZECHY TUCZĄ?

Okazuje się, że mimo dużej zawartości tłuszczu i wysokiej kaloryczności, orzechy mogą pomóc utrzymać zgrabną sylwetkę a nawet przyspieszyć chudnięcie! 

Podnoszą poziom serotoniny, która zmniejsza apetyt i pozwala zachować dobry nastrój. Wspomagają też przemianę materii. Oczywiście, jak ze wszystkim, trzeba zachować umiar – garść orzechów dziennie w zupełności wystarczy.  

Zamiast zjeść między posiłkami czekoladowy batonik, spróbuj zastąpić go np. orzechami włoskimi.

ORZECHY A ALERGIA

Często uważa się, że orzechy są silnym alergenem. Faktycznie mogą szkodzić tym, którzy są na nie uczuleni. Warto jednak pamiętać, że najczęściej alergię powodują orzeszki ziemne. Nerkowce uczulają raczej rzadko. 

ORZECHY SĄ SMACZNE!

W obliczu tych wszystkich korzyści, nie należy zapominać, że orzechy są po prostu bardzo smaczne. Sprawdzają się zarówno jako przekąska i jako dodatek do dań. Co więcej, można z nich wyczarować wiele zamienników produktów mlecznych. Szczególnie weganie oraz osoby uczulone na mleko powinny zapoznać się z takimi specjałami, jak: mleko migdałowe, czy masło migdałowe.

 Zachęcamy także do wypróbowania naszego przepisu – pasta z orzechów nerkowca. 

 

Przepis na „twarożek” z orzechów nerkowca 

Składniki:

1 opakowanie orzechów nerkowca

1 szklanka gęstego musu jabłkowego 

szczypta soli

Orzechy nerkowca umieścić w misie blendera i zmiksować razem z musem jabłkowym. Dodać sól do smaku. 

Pasta nadaje się do smarowania np. kanapek, naleśników.

[wbcr_php_snippet id="4264"]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry