Miesiąc: Styczeń 2018

Świadome odżywianie

Fasola – błonnikowy rekordzista

2 minuty czytania Fasola jest bogatym źródłem błonnika. Jeśli używasz fasoli puszkowanej, mo- żesz pozbyć się nadmiaru sodu, wybierając marki oferujące produkt o zmniej- szonej ilości sodu lub odcedzając i płucząc ją przed podaniem. Gotowanie suszonej fasoli zajmuje więcej czasu, ale pozwoli ci uniknąć nadmiaru sodu i dodatkowych kosztów oraz zapewni lepszy smak niż produkt z puszki. Tabela

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Nie trać włosów zimą! Tak zadbasz o nie dietą

2 minuty czytania Osłabione, bez życia, blasku i w nie najlepszej formie – takie bywają nasze włosy w sezonie zimowym, kiedy noszenie czapek, mróz i zmiany temperatur pogarszają ich kondycję. Jak dzięki odpowiedniej diecie sprawić, by mimo niesprzyjającej aury nadać włosom piękny wygląd i witalność? O tym, jak zadbać o włosy zimą, mówi Katarzyna Zadka – dietetyk, ekspert

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Czeka Cię trudny dzień w szkole? Wzmocnij się kaszą jaglaną

3 minuty czytania Nowy dzień to szereg wyzwań, którym musi sprostać organizm naszego dziecka. Droga do szkoły, lekcje, sprawdziany, czy zajęcia sportowe wymagają sporej dawki energii. Jeśli dzień zaczniemy bez porządnego śniadania, trudniej stawić mu czoła. Z pomocą przybywa zdobywająca coraz większą popularność, nieoceniona w swych właściwościach, kasza jaglana! Dlaczego to właśnie jaglanka jest tak cenna dla mózgu

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Jak obniżyć indeks glikemiczny?

11 minut czytania Dieta Low GI czyli o niskim indeksie glikemicznym, stała się popularna kilka lat temu. Ostatnio nieco mniej się o niej mówi. Hm, wśród ludzi chyba nic nie trwa wiecznie. Dotyczy to również modnych diet 😉 Jednak wpływ indeksu glikemicznego spożywanych potraw na nasze zdrowie jest tak duży, że  nie da się go już zupełnie lekceważyć pomimo zmian w

Czytaj dalej ⮞
Desery

Ciasteczka z goji i quinoa

< 1 minut czytania Dobrym przykładem naturalnych suplementów są jagody goji. Suszone, z wyglądu przypominają rodzynki. Spożywane od tysięcy lat w Chinach, Tybecie i Mongolii. Są dobrym źródłem antyoksydantów flawonaidów, polifenoli, kartenoidów, witamin: C, A i E. Goji zawierają wagowo 500 razy więcej wit. C niż pomarańcza, więcej betakarotenu niż marchew oraz więcej żelaza niż szpinak… Oczywiście, lista się

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.