Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Pesto z cukinii

Oceń przepis:
[wp_schema_pro_rating_shortcode]

Przygotowanie:

10 minut

Przyrządzenie:

45 minut

Okazuje się, że pesto można zrobić nawet z cukinii. Czy ktoś z Was już próbował?

Pesto z cukinii należy już do moich ulubionych. Sukces smakowy tkwi w podsmażeniu cukinii z solą i sproszkowanym czosnkiem na dość wysokim ogniu. Nie przypalamy! Nieodzownym dodatkiem, który sprawi, że dokładkom nie będzie końca jest idealnie podprażony słonecznik. Idealnie, znaczy, że nie może być ani za jasny, ani za ciemny. Uzyskamy to prażąc słonecznik na małym ogniu i często mieszając.

Użyłam makaron bezglutenowy, ale może być każdy inny.

źródło: http://zdrowienatalerzu.pl/index.php/rewelacyjne-pesto-z-cukinii-z-makaronem-bezglutenowym-i-pomidorami/

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Wszystke składniki (czyli podsmażona cukinia, słonecznik, olej, świeża bazylia, cytryna i czosnek) miksujemy w blenderze na jednolitą masę. Dla uzyskania lepszej gładkości pesto należy zmielić podprażony słonecznik na jednolitą masę i potem dodać do blendera.
  1. Po zmiksowaniu pesto dodajemy do ugotowanego makaronu i warzyw.
  1. Makaron bezglutenowy gotujemy wg wskazówek na opakowaniu
  1. Cukinię kroimy wzdłuż na cieńkie pasy i podsamżamy na patelni lub grilujemy
  1. Doprawaimy solą i sproszkowanym czosnkiem
  1. Pomidorki kroimy na połówki i z posiekanym czosnkiem podsamżamy na patelni lub grilujemy, solimy do smaku i smażymy mieszając tak długo, aż pomidorki będą się lekko marszczyć
  1. Usmażony z pomidorkami czosnek (tylko czosnek) dodajemy do pesto
  1. Parę pomidorków i plastrów cukinii zostawiamy do dekoracji

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.