Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Surówka z jarmużu

Oceń przepis:
[wp_schema_pro_rating_shortcode]

Przygotowanie:

3 minuty

Przyrządzenie:

10 minut

Porcja:

300 g

Jarmuż jest dobrym źródłem przeciwutleniaczy, witaminy K i C, wapnia. Podobnie jak brokuły oraz warzywa kapustne zawiera sulforafan. Sulforafan jest związkiem posiadającym właściwości przeciwnowotworowe.

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Jarmuż pozbawiamy łodyg i głównego nerwu liścia następnie kroimy w cienkie paski.
  1. Cebulę i kapustę kroimy w drobną kostkę.
  1. Sól, pieprz, czosnek (przeciskamy przez praskę), sok z cytryny, oliwę miksujemy.
  1. Wszystkie składniki mieszamy razem.

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.