Miesiąc: Listopad 2013

Pasty i pasztety

Zielone masełko

< 1 minut czytania Z czym kojarzy się zielony kolor? Ogrodnikom z wiosenną świeżą trawą…którą trzeba wypielić 😉 Miejskim mieszkańcom z kawałkiem ciszy (ciekawy jest mechanizm ustalania poziomu hałasu dla ciszy ;-)) w środku zgiełku miasta. Znanym mi wielbicielom komedii najprzystojniejszym zielonym amantem czyli Shrekiem. Mnie natomiast zdecydowanie z najlepszymi koktajlami świata – zielonymi smoothie… Cudo, słodko – wytrawne,

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Dlaczego warto jeść awokado?

2 minuty czytania Chętnie sięgamy po jabłka, banany, pomarańcze, … Kto z was jednak regularnie jada awokado? Być może niektórzy nigdy nawet nie spróbowali, jak ono smakuje. Czas to zmienić i odkryć skarby ukryte w tym owocu! Awokado to wyjątkowy owoc, jest jednym z najbardziej wartościowych darów natury. Zawiera całą gamę cennych składników pozwalących uniknąć poważnych chorób cywilizacyjnych.

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Zdrowa suplementacja

2 minuty czytania Już wiele lat temu zostały ustalone minimalne dawki, tzw. dzienne zapotrzebowanie (RDA), dla większości witamin i minerałów. Jednak nikt jeszcze nie ustalił bezpiecznej górnej granicy dawkowania, jak gdyby witaminy i minerały należało traktować bardziej jak żywność, aniżeli jak leki. Obecnie wielu ludzi stara się utrzymać swoje zdrowie, zażywając różnorodne preparaty witaminowe sprzedawane w aptece bez

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Jedzenie może podnieść IQ

2 minuty czytania Już 40 lat temu naukowcy udowodnili ścisły związek pomiędzy naszymi zdolnościami umysłowymi a odżywianiem. Pokarm, który spożywamy powinien być pod każdym względem pełnowartościowy i jak najbardziej naturalny. Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology odkryli, że im więcej jemy węglowodanów oczyszczonych – cukru, rafinowanych płatków śniadaniowych, białego pieczywa i słodyczy – tym niższy mamy iloraz inteligencji.

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Warto wiedzieć o antyoksydantach!

2 minuty czytania W czasie normalnych procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie człowieka, powstają pewne produkty przejściowe, zwane wolnymi rodnikami (oksydanty). Tworzą się one także pod wpływem czynników zewnętrznych np. promieniowania jonizującego, spalin samochodowych, dymu tytoniowego, czy nieprawidłowej diety. Są to cząsteczki o bardzo dużym ładunku energii i niewiarygodnie silnym „dążeniu” do uczestniczenia w reakcjach chemicznych z odpowiednimi substratami. Głównymi

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Posiłek, którego nie unikaj

2 minuty czytania Dobre nawyki związane z jedzeniem śniadania są konieczne dla wydajności umysłowej i fizycznej, w szczególności w późnych godzinach porannych. Aby zapewnić sobie najlepsze zdrowie umysłowe, powinieneś rozpocząć każdy dzień od wysokiej jakości śniadania, zawierającego zbalansowany wybór składników odżywczych pochodzenia roślinnego. Osobiście lubię różne owoce pomieszane z ziarnami oraz orzechami. Bez względu na to, czy jesteś studentem, osobą

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Nakarm swój mózg

4 minuty czytania W ciągu ostatnich 20 lat opublikowano wiele badań na temat odżywiania i jego związku z wydajnością umysłową. Mimo że często pomijane, odżywianie jest ważnym czynnikiem służącym osiągnięciu szczytowej wydajności umysłowej. Nigdy nie mogłem się nadziwić, że wielu pacjentów hospitalizowanych w ośrodkach medycyny behawioralnej, leczonych przez wybitnych specjalistów w dziedzinie psychiatrii, nigdy nie zapytano, jak wygląda

Czytaj dalej ⮞
Układ krążenia

LIPIDOGRAM – najnowsze normy

2 minuty czytania Tłuszcze (lipidy) przyjmujemy wraz z pożywieniem. Stanowią one jedno ze źródeł energii dla naszego organizmu, są nośnikami witamin, służą do budowy błon komórkowych czy syntezy niektórych hormonów. Spożyty tłuszcz, przy udziale kwasów żółciowych i enzymów trawiennych, podlega w przewodzie pokarmowym przemianie w maleńkie cząsteczki możliwe do wchłonięcia przez organizm. W surowicy krwi tłuszcz wiąże się z

Czytaj dalej ⮞
Psychika

Nakarm swój mózg

4 minuty czytania W ciągu ostatnich 20 lat opublikowano wiele badań na temat odżywiania i jego związku z wydajnością umysłową. Mimo że często pomijane, odżywianie jest ważnym czynnikiem służącym osiągnięciu szczytowej wydajności umysłowej. Nigdy nie mogłem się nadziwić, że wielu pacjentów hospitalizowanych w ośrodkach medycyny behawioralnej, leczonych przez wybitnych specjalistów w dziedzinie psychiatrii, nigdy nie zapytano, jak wygląda

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.