Miesiąc: Grudzień 2013

Profilaktyka

Psychologiczne aspekty odchudzania

2 minuty czytania Często bywa tak, że nawyk ciągłego podjadania związany jest z nastrojem. Emocje, takie jak niepewność, niepokój, złość, zdenerwowanie, smutek, świadomość bycia niekochanym czy niedocenionym, samotność, ale również brak zajęcia i nuda, czy też nadmiar pracy i przemęczenie mogą sprawić, iż jedzenie stanie się rekompensatą dla kłopotów i problemów codziennego dnia. Trzeba zadać sobie pytanie: Czy

Czytaj dalej ⮞
Dziecko

Jak rozmawiać z dzieckiem?

5 minut czytania Większość rodziców uważa, że konflikt pokoleń jest nieunikniony, ale jednocześnie pragnie mieć dobry kontakt ze swoimi dziećmi. Jak to pogodzić? Choć nie ma na to uniwersalnej recepty gwarantującej powodzenie, to istnieją pewne zasady i wskazówki, które mogą rodzicom pomóc. Po pierwsze, bardzo ważne jest, by zrozumieć, czym jest, a czym nie jest porozumiewanie się. Niektórzy

Czytaj dalej ⮞
Układ krążenia

Udar mózgu

4 minuty czytania Każdy człowiek rodzi się z gładkimi, elastycznymi naczyniami. Wiele populacji świata zachowuje w zdrowiu swoje naczynia krwionośne i ma prawidłowe ciśnienie krwi przez całe życie. Może to również dotyczyć nas, jeżeli tylko poważnie podejdziemy do zasad zdrowego życia, zanim pojawi się choroba. Miliony ludzi leży sparaliżowanych z powodu przebytego udaru mózgu. Obok raka, udar jest

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Problemy z mięsem

2 minuty czytania Najnowsze badania naukowe dowodzą, że spożywanie mięsa jest jedną z głównych przyczyn rozwoju większości chorób cywilizacyjnych! 1. Pokarm mięsny jest źródłem tłuszczów z przewagą nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu, a to prowadzi do powstawania miażdżycy i innych schorzeń układu krążenia. Sprzyja też powstawaniu nadwagi, otyłości i cukrzycy. 2. Znane jest również silne zakwaszające działanie produktów mięsnych. Spalaniu

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Herbatki ziołowe dla małych i dużych

3 minuty czytania Dorosły człowiek powinien wypijać dziennie ok.1,75 litra. Informacja ta nie jest dziś już niczym zaskakującym i można ją znaleźć niemal na każdym portalu o sporcie, zdrowym stylu życia i odżywianiu. A jak jest w przypadku dzieci? Ile powinni wypijać najmłodsi? Optymalna ilość dla dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym to 1 – 1,3 litra. Mowa

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Unikaj nadwagi

< 1 minut czytania Obżarstwo i brak wstrzemięźliwości są podłożem największego moralnego upadku. Przejadanie się jest grzechem naszych czasów. Szacuje się, że nadwaga i otyłość oraz brak ruchu fizycznego są odpowiedzialne za około 1/5–1/3 kilku z najczęstszych nowotworów, w szczególności nowotworu piersi (po przekwitaniu), okrężnicy, endometrium (śluzówki macicy), nerki oraz przełyku (gruczolakoraki) – jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia. Nawet

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Aby mieć dobre trawienie

4 minuty czytania Sposób, w jaki spożywamy posiłek, jest dla naszego organizmu równie ważny jak to, co zjadamy. Większość zaburzeń w procesie trawienia, jak również niektóre poważne schorzenia przewodu pokarmowego, są wynikiem niewłaściwych przyzwyczajeń w sposobie spożywania pokarmów. Dolegliwości o charakterze niestrawności żołądkowo-jelitowej, nudności, wymioty, odbijania, zaparcia, a nawet wrzody żołądka i dwunastnicy, są bardzo często następstwem nieprawidłowo spożywanych

Czytaj dalej ⮞
Dziecko

Zachęć dziecko do zabawy

2 minuty czytania Dzieci mogą w takim samym stopniu ucierpieć z powodu siedzącego trybu życia jak dorośli. Badanie zgłoszone do Archives of Pediatric & Adolescent Medicine (Archiwum Medycyny Dziecięcej i Młodzieżowej) wykazało, że „dzieci powinny bawić się na zewnątrz” oraz że „należy na nowo wprowadzić do życia dzieci czas zabawy, który wydaje się stopniowo zanikać”. Zabawa jest konieczna

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.