Miesiąc: Maj 2011

8 zasad zdrowia

Odżywianie

3 minuty czytania Trzeba tak jeść, aby każdego dnia dostarczać organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Niebagatelne jest również zadbanie o regularność w spożywaniu posiłków. Najbardziej fizjologiczną formą odżywiania jest prawidłowo zestawiona dieta wegetariańska. Zarówno to, co spożywamy, jak również sposób, w jaki zjadamy posiłek, ma decydujące znaczenie dla naszego zdrowia. Niekoniecznie wszystko to, co lubimy, nam służy. Trzeba

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Pełnowartościowe białko

2 minuty czytania Białko jest jedną z podstawowych substancji odżywczych. Nie może być jednak spożywane na zapas, nie magazynuje się bowiem w organizmie człowieka. Należy dostarczać go codziennie na nowo i dbać o to, aby było pełnowartościowe. Białka są to wielocząsteczkowe związki składające się z setek, a nawet tysięcy aminokwasów, tworzących długie, poskręcane łańcuchy. W skład białek wchodzą

Czytaj dalej ⮞
Nowotwory

Gruczoł mały – kłopot wielki

2 minuty czytania Prostata, mały gruczoł sąsiadujący z pęcherzem i otaczający cewkę moczową, bardzo często staje się problemem dla mężczyzn po 50. roku życia. Jego przerost następuje powoli i we wczesnej fazie nie daje żadnych dolegliwości. Mężczyźni wówczas nawet nie zdają sobie sprawy, że taki proces zachodzi.Z czasem jednak rozrastająca się prostata coraz silniej zaciska się wokół cewki

Czytaj dalej ⮞
Choroby a dieta

Co warto wiedzieć o kamicy nerkowej?

2 minuty czytania Przeszywający, ostry i nagły ból, jeden z najbardziej dotkliwych, jakie mogą nas spotkać, towarzyszy napadowi kolki nerkowej. Mogą mu towarzyszyć nudności, wymioty, krew w moczu, bladość i poty. Kamica układu moczowego jest częstym schorzeniem u osób dorosłych. Najczęściej występuje pomiędzy 30. a 50. rokiem życia. Powoduje bardzo przykre dolegliwości bólowe. Jest chorobą, której najlepiej zapobiegać,

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Produkty pełnoziarniste

< 1 minut czytania Obecność produktów pełnoziarnistych w diecie wspaniale chroni układ krwionośny. Zapobiega miażdżycy tętnic, a więc chroni przed udarami mózgu i zawałami serca. Ponadto zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę i hipoglikemię, a także chroni przed chorobami nowotworowymi. Ma też pozytywny wpływ na poziom cholesterolu, trójglicerydów i innych bioaktywnych składników krwi. Reguluje przemianę materii i usprawnia funkcjonowanie przewodu

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Olej lniany – wspaniały do pielęgnacji skóry!

< 1 minut czytania Polecam, nie tylko kosmetyki wzbogacane kwasem alfa-linolenowym, ale zastosowanie czystego oleju lnianego. Przy stosowaniu oleju lnianego, pamiętajmy o dość krótkim okresie przydatności i właściwym przechowywaniu. Od niedawna stosuję olej lniany tłoczony na zimno do mojej twarzy. I cóż się okazuje? Moja skóra poprawiła swój wygląd, stała się odpowiednio nawilżona i odżywiona. Okazuje się, że olej

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Właściwa pielęgnacja naszej cery

< 1 minut czytania Właściwa pielęgnacja składa się z kilku kroków. Jeśli chcemy dobrze zadbać o swoją skórę musimy nauczyć się właściwej pielęgnacji. Nasza twarz jest najbardziej narażona na czynniki zewnętrzne jak słońce, wiatr i mróz. Właściwa pielęgnacja składa się z kilku kroków. Jeśli chcemy dobrze zadbać o swoją skórę musimy nauczyć się właściwej pielęgnacji. Nasza twarz jest najbardziej

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Kilka pomysłów na naturalny tonik

< 1 minut czytania Pietruszkowy tonik Pęczek natki pietruszki, siekamy i zalewamy 1/4 szklanki wody mineralnej odstawiamy na 24 godz. w chłodne miejsce. Następnie wyciskamy sok z połowy cytryny i przelewamy przez sitko do butelki. Stosujemy po każdym oczyszczaniu twarzy. Lawendowy tonik (cera mieszana i tłusta) Garść suszonych płatków lawendy zalać pół litrem octu owocowego i przelać do butelki. Odstawić

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Dieta w profilaktyce schorzeń prostaty

2 minuty czytania Jadłospis w profilaktyce chorób prostaty musi być wolny od tłuszczów zwierzęcych. Dieta powinna być bogata w zdrowe kwasy tłuszczowe nienasycone omega-3 oraz omega-6. Bardzo ważne jest również, aby dieta była bogata w witaminę E, która według pewnych badań wyraźnie zmniejsza ryzyko raka gruczołu krokowego. W badaniach nad skuteczną profilaktyką schorzeń prostaty wykazano, że na rozwój

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Aktywność fizyczna – warto wiedzieć

< 1 minut czytania Niektórym osobom trudno poświęcić pół godziny dziennie na regularne ćwiczenia fizyczne. Co ciekawe, najnowsze badania wskazują, że tak samo pożyteczna jest zwykła, średnia aktywność człowieka – chwila ruchu, bez pływalni czy sali gimnastycznej, byle zdobyć się na nią kilka razy dziennie. Takie małe „treningi” to dobre rozwiązanie dla osób o siedzącym trybie życia, czyli aż

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.