Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Aktywność fizyczna – warto wiedzieć

Niektórym osobom trudno poświęcić pół godziny dziennie na regularne ćwiczenia fizyczne. Co ciekawe, najnowsze badania wskazują, że tak samo pożyteczna jest zwykła, średnia aktywność człowieka – chwila ruchu, bez pływalni czy sali gimnastycznej, byle zdobyć się na nią kilka razy dziennie. Takie małe „treningi” to dobre rozwiązanie dla osób o siedzącym trybie życia, czyli aż dla 70% Polaków.

Naukowcy z Uniwersytetu Ulsterskiego w Irlandii Północnej twierdzą, że 10-minutowa aktywność 3 razy w ciągu dnia ma równie dobroczynny wpływ na serce i nastrój, jak pół godziny gimnastyki. Może to być sprzątanie, praca na działce czy zabawa z dziećmi – liczy się każde zajęcie przyspieszające bicie serca.

21 osób (kobiet i mężczyzn) w średnim wieku i o lekkiej nadwadze przez sześć tygodni (pięć dni w tygodniu) maszerowało w tempie około 6 km/h. Podzielono ich na dwie grupy. Jedna maszerowała 10 minut trzy razy dziennie, a druga pół godziny raz dziennie. W obu grupach stwierdzono podobne obniżenie cholesterolu we krwi oraz zmniejszenie napięcia psychicznego.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.