Miesiąc: Marzec 2014

Świadome odżywianie

Wiosenne uprawy

2 minuty czytania Zaczęła się wiosna. Trzeba przyznać, że kupowane przez nas zimą pomidory, ogórki czy sałata, nie smakowały tak jak letnie. Bo nie ma to jak pyszne, aromatyczne pomidory zerwane w piękną, słoneczną pogodę prosto z krzaka na działce. Obecny czas to okres przejściowy, w którym trudno zaspokoić niedobory witaminowe warzywami i owocami zakupionymi w sklepie. Multiwitaminy

Czytaj dalej ⮞
Wegetarianizm

Wegetarianie mają zdrowsze serce

2 minuty czytania Choć trudno wyobrazić sobie przeciętny polski jadłospis bez schabowego, to współczesne badania naukowe dowodzą, że ograniczenie mięsa w diecie, a najlepiej zrezygnowanie z niego całkowicie, może pozytywnie wpłynąć na zdrowie w każdym wieku. Korzystny wpływ diety wegetariańskiej na profilaktykę chorób serca został zauważony przez liczne organizacje zajmujące się żywieniem. Produkty z pełnego ziarna, owoce, warzywa,

Czytaj dalej ⮞
Wypieki zbożowe

Muffinki kukurydziane

< 1 minut czytania Muffinki kukurydziano-kokosowe są łatwe do przygotowania. Dodatek orzechów sprawia, że już jeden kęs przyprawi Was o dobry nastrój.

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Okiem w talerz przedszkolaka

6 minut czytania Zapracowani rodzice posyłają dzieci do przedszkola. Podczas dnia są spokojni, gdyż żyją w przekonaniu, że ich pociechy mają w przedszkolnych murach zapewnioną nie tyko właściwą opiekę, ale też pełne wyżywienie. A ponieważ orientacja żywieniowa większości rodziców jest na bardzo niskim poziomie, rodzice nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, co tak naprawdę ich dzieci jedzą

Czytaj dalej ⮞
Bez kategorii

Dieta śródziemnomorska a choroby stawów

2 minuty czytania Najczęściej występującą chorobą reumatoidalną jest RZS, czyli reumatoidalne zapalenie stawów. Objawy z nią związane, są najczęściej dotkliwie i w znacznym stopniu mogą utrudniać zwykłe czynności życiowe. Szwedzcy uczeni przeprowadzili badania mające odpowiedzieć na pytanie, czy sposób żywienia może zmniejszyć nasilenie dolegliwości związane z RZS. Wybrano reprezentatywną grupę chorych, którzy żywili się w przyszpitalnej stołówce. Połowa z

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Znajdź czas na ćwiczenia!

5 minut czytania Nawet najlepsza dieta nie zastąpi wysiłku fizycznego. Zwrócił na to uwagę prof. Willet z USA, który poddał krytyce piramidę żywieniową z 1992 roku. Zainteresowały go dowody naukowe dotyczące miejsca aktywności fizycznej w zapobieganiu chorobom dietozależnym. W wyniku analizy tych badań zaproponował nową wersję piramidy żywieniowej, która u swojej podstawy ma aktywność fizyczną. Brak ruchu zagraża

Czytaj dalej ⮞
Dla dzieci

Lody wegańskie z mango

< 1 minut czytania Lato i wakacje to wyjątkowa okazja na zmiany. Może niektórzy zdecydują się na bardziej zaawansowane zmiany przestawiając się na kuchnię opartą wyłącznie na produktach roślinnych. Dobrą zachętą w tym kierunku może być przygotowanie pysznych zdrowych lodów bez cukru, mleka, konserwantów i barwników. Dlaczego bez cukru? Cukier i jego pochodne oprócz znanych wszystkim skutków wpływa między innymi podniesienie

Czytaj dalej ⮞
Dania główne

Zapiekanka z kaszy jaglanej i papryki

< 1 minut czytania Kiedykolwiek czytam na temat wartości kaszy jaglanej to mam ochotę jeść ją trzy razy dziennie. Podoba mi się, że jest niskokaloryczna, zawiera sporo witamin z grupy B. Najbardziej jednak pociąga mnie w niej tak zwana krzemionka, która wpływa korzystnie na włosy, skórę i paznokcie, mało tego wspomaga mineralizację kości. Tak moi drodzy kasza jaglana jest

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Brak snu – nieodwracalna szkoda

3 minuty czytania Brak wystarczającej ilości snu jest głównym czynnikiem osłabiającym naszą odporność, umiejętność podejmowania decyzji oraz pogarszającym nastrój. Po długim okresie bezsenności lub niedosypiania neurony w mózgu zaczynają źle funkcjonować, a to ma widoczny wpływ na zachowanie. Podczas gdy niektóre mięśnie mogą zregenerować się poprzez odpoczynek, mózg, a w szczególności kora mózgowa, pozostaje w stanie „cichej gotowości”, kiedy

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Ruch – „Kto odpoczywa, rdzewieje”

2 minuty czytania Ćwiczenia fizyczne od zawsze miały pozytywny wpływ na zdrowie a dobra kondycja fizyczna wróży osiągnięcie wysokiej wydajności fizycznej i umysłowej. Rozwój przemysłowy, ośmiogodzinny dzień pracy oraz wolny czas, niewyobrażalny dla wcześniejszych pokoleń, spowodowały, że we współczesnym społeczeństwie nastąpiła tendencja do siedzącego trybu życia. W czasach Sebastiana Kneippa – znanego z leczenia wodą – taki styl

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.