Miesiąc: Styczeń 2015

Świadome odżywianie

Niebezpieczne owoce morza

5 minut czytania Coraz częściej na polskich stołach goszczą frutti di mare, czyli mięczaki (małże, omułki, ostrygi, ślimaki, ośmiornice, kalmary) i skorupiaki (krewetki, kraby, homary, langusty). Dietetycy chwalą owoce morza ze względu na cenne wartości odżywcze, jednak ich spożywanie może wywołać zatrucia pokarmowe.Spożywanie owoców morza staje się w Polsce coraz popularniejsze, a więc i prawdopodobieństwo zatruć po ich spożyciu wzrasta.

Czytaj dalej ⮞
Desery

Michałki

< 1 minut czytania W czasach studenckich byłam wierną bywalczynią krakowskich cukierni. To tam po raz pierwszy zasmakowałam w ciastkach Asi czekoladkach bombajkach. Były nieprzyzwoicie słodkie i.. takie pyszne… 😉 Mój ówczesny narzeczony (obecny mąż, obyło się bez młodzieńczych dramatów i tragedii :-)) natomiast przekonał mnie do słodyczy subtelniejszej, bardziej wyrafinowanej, bo orzechowej poczęstowawszy pierwszy raz michałkami. Do dziś pamiętam kupowanie

Czytaj dalej ⮞
Leczenie naturalne

Dieta wpływająca na dolegliwości związane z menopauzą

3 minuty czytania Niemalże wszystkie psychiczne i fizyczne dolegliwości związane z menopauzą mogą być skutecznie kontrolowane wyłącznie za pomocą diety. Standardowa dieta krajów zachodnich jest bogata w cukier i tłuszcze zwierzęce. Badania wykazują, że unikanie takich pokarmów oraz jedzenie potraw bogatych w białko sojowe może zmniejszyć częstotliwość i intensywność uderzeń gorąca – najczęstszych dolegliwości związanych z menopauzą. Soja zawiera hormony roślinne zwane fitoestrogenami, które działają

Czytaj dalej ⮞
Sosy i dipy

Sos z bakłażanem

< 1 minut czytania Wielką zaletą tego dania, czyli mojego bakłażana z pomidorami, jest jego elastyczność pod względem temperatury podania. Wspaniale smakuje gorący, zdjęty prosto z kuchenki jak i serwowany w upale dni w temperaturze pokojowej.

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Czym są drożdżaki?

3 minuty czytania Drożdżaki to jednokomórkowce żyjące na powierzchni wszystkich żywych organizmów, w tym na skórze człowieka, a także na owocach, warzywach i nasionach. Stanowią rodzaj wszędobylskich grzybów. Drożdżaki z rodzaju Candida żyją w harmonii z innymi organizmami, gdy sprawny układ immunologiczny i tzw. pożyteczne bakterie, czyli probiotyki (np. Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium bifido), nie dopuszczają do ich nadmiernego rozrostu. Należą one jednak do organizmów, które

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Nasiona chia – poznaj wartości odżywcze tych małych nasion

3 minuty czytania Bez wątpienia do odrodzenia się zainteresowania nasionami chia przyczyniła się w znacznej mierze ich zwiększona dostępność. Co jednak zadecydowało o tym, że zwrócili na nią uwagę lekarze, dietetycy, sportowcy, zwolennicy surowych diet oraz osoby próbujące przejść na zdrowszy styl życia? Sekret tkwi w ogromnym bogactwie wartości odżywczych. Oczywiście nie wszystkim przynoszą one jednakowe korzyści. Czynniki mogące wpłynąć na zaistnienie pewnych różnic w

Czytaj dalej ⮞
Leczenie naturalne

Zespół jelita drażliwego – jak leczyć naturalnie?

2 minuty czytania Zespół jelita drażliwego jest częstym zaburzeniem funkcjonowania jelita, na które do tej pory nie odnaleziono żadnego lekarstwa. Objawy wiążące się z tym schorzeniem to przewlekły i powracający ból brzucha, skurcze, wzdęcia, gazy oraz zaburzona defekacja (zatwardzeniabiegunki). Zespół jelita drażliwego jest również znany jako niestrawność na tle nerwowym oraz skurcze jelita grubego i jest najczęściej występującym

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Pielęgnacja skóry

3 minuty czytania Skóra jest największym organem naszego organizmu. Wchłania 60 procent tego, co na nią nakładamy, więc nie postępujmy z nią bezmyślnie, ale dbajmy o nią każdego dnia. PIELĘGNACJA SKÓRY Poniższe wskazówki zawierają podstawowe informacje na temat właściwej pielęgnacji skóry twarzy i ciała. Należy zawsze pamiętać, że to, co nakładamy na skórę, jest równie ważne jak to, co jemy.

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Świeży sok – dlaczego warto pić codziennie?

3 minuty czytania Każdego ranka wypijam przed śniadaniem dużą szklankę świeżo wyciśniętego soku. Jednak kiedy podróżuję, nie zawsze jest to możliwe. Czy odczuwam różnicę? Zdecydowaną! Rozpoczęcie dnia od pożywienia pełnego witamin, minerałów i enzymów – w skoncentrowanej formie, jaką są świeżo wyciśnięte soki – to niczym podłączenie się do elektrowni. To mnie nie tylko rozbudza, ale również daje

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.