Bez kategorii

Dlaczego warto sięgać po żywność ekologiczną?

2 minuty czytania Jeśli chcesz mieć pewność, że twoje posiłki są pełnowartościowe, odżywcze i zdrowe, to postaw na eko-żywność. Żywność ekologiczna odnosi się do żywności produkowanej metodami rolnictwa ekologicznego z dbałością o wyeliminowanie używania  nawozów sztucznych oraz pestycydów. Rolnictwo ekologiczne chroni bioróżnorodność gatunkową, dba o wysoką żyzność gleby, a także w sposób pozytywny kształtuje krajobraz wiejski. Jednak przede

Czytaj dalej

Dieta śródziemnomorska a choroby stawów

2 minuty czytania Najczęściej występującą chorobą reumatoidalną jest RZS, czyli reumatoidalne zapalenie stawów. Objawy z nią związane, są najczęściej dotkliwie i w znacznym stopniu mogą utrudniać zwykłe czynności życiowe. Szwedzcy uczeni przeprowadzili badania mające odpowiedzieć na pytanie, czy sposób żywienia może zmniejszyć nasilenie dolegliwości związane z RZS. Wybrano reprezentatywną grupę chorych, którzy żywili się w przyszpitalnej stołówce. Połowa z

Czytaj dalej

Leczniczy olej z nasion lnu

2 minuty czytania Tłoczony na zimno olej lniany jest klasą samą w sobie, chociażby z prostego powodu, iż jest to jedyny olej nieomal w całości składający się z niezwykle korzystnych dla zdrowia niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych – niezbędnych, gdyż są potrzebne do zachowania zdrowia. Jedynym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych są pokarmy spożywane przez człowieka; organizm ludzki nie

Czytaj dalej

Kocham pączki!

2 minuty czytania Kocham pączki! A kochasz zdrowie? Biała mąka, drożdże, cukier, żółtka, masło, spirytus – oto podstawowe składniki pączków. Do tego dochodzi proces smażenia w głębokim tłuszczu i na koniec obfita polewa lukrowa. Smak dla wielu z nas z pewnością jest dobry, bo słodki. Czy to właśnie ta słodycz skłania nas do jedzenia pączków, czy może jesteśmy tak

Czytaj dalej

Sól soli nierówna

4 minuty czytania Sól kuchenna jest głównym źródłem sodu w naszej diecie. Nadmiar sodu sprzyja powstawaniu nadciśnienia tętniczego, udarów i zawałów serca. Lepszą alternatywą dla zwykłej soli kuchennej jest sól wzbogacana w potas i magnez. Minerały, takie jak potas i magnez przeciwdziałają nadciśnieniu. Oprócz soli wzbogacanej znajdujemy je w obfitości w pokarmach roślinnych: warzywach, owocach, ziarnach zbóż, orzechach

Czytaj dalej
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.