Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Owsianka z bananem

Oceń przepis:
5/5 (1 Review)

Przygotowanie:

5 minut

Przyrządzenie:

25 minut

Porcja:

750 g

Spośród wszystkich zbóż owies może być regularnie spożywany na surowo ponieważ zawiera zdrowy tłuszcz i unikalny błonnik. Surowa owsianka to ulubiona potrawa górali z Karpat, a żywią się nią od pokoleń.

Rada kucharza

Trudno jest dostać świeży olej lniany, gdyż jego delikatne składniki szybko się psują. Można zamówić kilka butelek prosto z młyna lub sklepu ze zdrową żywnością i umieścić w lodówce, gdzie wytrzymają do 3 miesięcy.

5/5 (1 Review)

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Zmiel ziarna owsa do średniej grubości.
  1. Namocz je w misce z wodą w temperaturze pokojowej przez 15-30 minut.
  1. Wymieszaj jogurt, miód i olej lniany i dodaj do owsa. Wyciśnij sok z cytryny na banany. Wymieszaj wszystko razem.
  1. Posyp pestkami dyni i podaj.

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry