Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Skuteczne metody na przesilenie wiosenne

Zazwyczaj zaczyna się w marcu, bądź na początku kwietnia. Przesilenie wiosenne, jako efekt długotrwałego przemęczenia, zaczyna się bardzo niepozornie.

Do osłabienia organizmu bardzo często prowadzą: stres, negatywne emocje oraz brak niezbędnych substancji odżywczych oraz małe nasłonecznienie w czasie zimowych dni. Co prawda tzw. przesilenie wiosenne nie jest ścisłym terminem medycznym, jednak powszechnie używane jest ono nie tylko przez pacjentów, ale również przez lekarzy.

Jedne z najczęstszych objawów przesilenia wiosennego to:

– Poczucie zmęczenia (niewspółmiernego do wykonywanego wysiłku)

– Apatia, niechęć do podejmowania inicjatywy

– Stany melancholii, a nawet stany depresyjne

– Rozdrażnienie i niepokój

– Nadmierna senność lub problemy z zasypianiem

– Obniżona odporność organizmu i związana z nią większa podatność na infekcje

– Częstsze pojawianie się tzw. bólów korzonkowych

Przełom zimy i wiosny to również największa liczba odnotowanych samobójstw.

Znaczący wpływ odgrywa tutaj szyszynka mózgowa – mały gruczoł dokrewny wydzielający hormony. Zimą jego działanie ulega spowolnieniu, wiosną – wraz z większą ilością słońca – wzrasta, lecz to „przestawienie” nie pozostaje bez wpływu na nasze samopoczucie. Dodatkowo, mamy niedobory witamin i mikroelementów, gdyż dieta zimowa najczęściej nie jest w nie zbyt bogata.

Ponadto wiosenne załamania pogody – częste zmiany temperatury, deszcze, czasami śnieg, porywiste wiatry, nagłe zmiany ciśnienia atmosferycznego – również niekorzystnie oddziałują na nasz osłabiony organizm. Często bywa tak, iż nie chorowaliśmy zimą, a właśnie teraz, kiedy przyroda zaczyna budzić się do życia, łatwo padamy ofiarą przeróżnych wirusów i bakterii.

Jak przetrwać ten okres? Recepta jest prostsza niż myślisz.

– jedz więcej owoców (banany, kiwi, pomarańcze etc.)

– pij dużo niegazowanej wody

– zrób na parapecie lub własny warzywnik, który dostarczy Ci mnóstwa witamin i mikroelementów (np. rzeżucha, szczypiorek, pietruszka, rzodkiewka)

– zmuś się do ruchu, nie odkładaj tego na później. Aktywność pomoże Ci wrócić do formy, przezwyciężyć ospałość, pobudzi układ krążenia (biegi, rower etc.)

– bądź zawsze pogodna i uśmiechnięta

– dużo przebywaj na powietrzu

Dla kulinarnych eksperymentatorek czas na dietę, która oczyści organizm. Stosując kuracje oczyszczające organizm pozbędziesz się toksyn, a dostarczysz mnóstwo substancji regenerujących. Twoja cera nabierze blasku, będziesz wprost tryskać energią!

Dla nas wiosna to najpiękniejsza pora roku. Nie da się wyrazić słowami uroku pachnącej po deszczu ziemi. Śpiew ptaków koi nasze nerwy, a zielone pączki na drzewach napawają optymizmem. Życzymy wszystkim miłego odbioru i radośnie spędzonej wiosny…

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.