Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Jak pielęgnować twarz zimą?

Dla niektórych, zima to piękna pora roku, jednak nie jest to najlepszy okres dla naszej skóry. Czynniki atmosferyczne takie jak: silny wiatr, mróz, czy wahania temperatury w ciągu dnia np. wchodzenie z mrozu do ciepłego pomieszczenia, mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na stan naszej skóry, co spowoduje jej wysuszenie, pękanie, różne podrażnienia i zaczerwienienia, a przy cerze naczyniowej, może dojść do pojawienia się większej ilości teleangiektazji, czyli rozszerzonych naczyń krwionośnych. Zimą nasz skóra wymaga szczególnej troski. Powinniśmy pamiętać nie tylko o nawilżaniu skóry, ale i o utrzymaniu odpowiedniej wilgotności w mieszkaniu. Suche powietrze w pokojach może absorbować wodę ze ciała.

Równie istotne jest to, jak i ile razy oczyszczamy skórę. Przesadne stosowanie środków myjących i oczyszczających może pozbawić ją naturalnego nawilżenia i bariery ochronnej. Jesienią i zimą mniej znaczy zdecydowanie lepiej.

Warto też ograniczyć używanie ciepłej wody i mydła. O wiele lepszym rozwiązaniem jest krótki, letni prysznic, lub kąpiel w wannie bez dodatków drażliwych płynów. Następnym krokiem jest delikatne osuszenie ciała i zastosowanie dużej ilości balsamu, masła pielęgnacyjnego lub galaretki naftowej.

Żeby odpowiednio pielęgnować naszą cerę, należy o nią zadbać nie tylko od zewnątrz. Jakie witaminy dla skóry są ważne? Dieta dla urody musi być bogata w witaminę C. Jaki wpływ na nasz organizm ma witamina C? Spowalnia procesy starzenia, pomaga skórze szybciej się zregenerować, wzmacnia naczynia krwionośne, zapobiega ich pękaniu, wpływa korzystnie na zęby, kości, włosy i paznokcie, współuczestniczy w produkcji kolagenu, który umożliwia skórze zachowanie jędrności i elastyczności, chroni przed szkodliwymi skutkami promieniowania słonecznego (które jest obecne także zimą). Witamina C musi być dostarczana w diecie, gdyż organizm nie jest w stanie sam ją sobie wytworzyć. Zalecana codzienna dawka witaminy C to 60 mg. Witamina C nie jest magazynowana w organizmie, jej nadmiar jest usuwany z moczem.

Źródła witaminy C to: owoce róży (pij codziennie herbatkę z owoców róży), nać pietruszki, czarna pietruszka, papryka, koperek zielony, brukselka, jarmuż, truskawki, poziomki, szczypiorek, szpinak, czerwona porzeczka, kapusta czerwona, kapusta biała, kalafior, pomarańcze, cytryna, czosnek, maliny itd. Produkty zostały wymienione w kolejności od największej ilości zawartości witaminy, do mniejszej.

Warto pomyśleć również o wzbogaceniu naszej diety o kwasy Omega, których bogatym źródłem jest olej rzepakowy (na zimno tłoczony) i olej lniany. Tłuszcze wspomogą wiązanie wody w skórze i sprawią, że nasz organizm będzie lepiej absorbował wiele cennych witaminy.

Zimą zazwyczaj trudniej dostać świeże lokalne produkty, a skóra właśnie wtedy potrzebuje odżywiania. Jeśli nie masz możliwości zrobienia zakupów na targu, niezbędne produkty możesz kupić również w sklepie spożywczym.

Aby oczyścić i odświeżyć skórę, polecam oczyszczający żel z ziemniaków. Ziemniaki mają wiele leczniczych zastosowań.

Oczyszczający żel z ziemniaków

 Składniki

¼ szklanki pokrojonych ziemniaków (ze skórką)

¼ szklanki jogurtu

1 jajko

½ łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie

Ziemniaki zmisować na gładką masę (być może będzie trzeba dodać odrobinę jogurtu lub jajko, aby mikser mógł wykonać swoje zadanie). Po kolei dodawać pozostałe składniki i wymieszać. Przechowywać w lodówce.

Sposob użycia: kolistymi ruchami nakładać na twarz. Spłukać ciepłą wodą, a następnie użyć toniku i krem nawilżający.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.