Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Dieta na dobry sen

To, co spożywamy i sposób, w jaki to robimy ma niebagatelne znaczenie dla jakości naszego wypoczynku nocnego.

Najbardziej istotne jest, aby kłaść się spać z pustym żołądkiem. Nocą przewód pokarmowy powinien być wyłączony ze swojej funkcji trawiennej. Stwarza to najlepsze warunki dla odpoczynku całego organizmu, bo sen jest zdrowy i głęboki.

Niestety często bywa tak, że spożywamy późne obfite obiado-kolacje, a te nie sprzyjają zdrowiu, zakłócają procesy naprawcze w organizmie i są jednym z głównych powodów porannego zmęczenia. Kolację, jeżeli jest spożywana, należy uczynić swoim najlżejszym posiłkiem, który ma miejsce nie później niż 2–3 godziny przed snem.

Na kolację najlepiej podać owoce oraz produkty zbożowe przygotowane w lekkostrawnej formie bez smażenia i ciężkostrawnych dodatków.

Produkty te są źródłem łatwo przyswajalnych witamin z grupy B oraz magnezu, które pomagają się uspokoić i poprawiają jakość snu. Ważne jest również, aby w ciągu dnia nie podjadać między posiłkami.

Powinniśmy jeść o regularnych porach, a między nimi zadbać, aby wypijać dużo płynów, najlepiej w formie czystej wody. Nocą organizm się odwadnia. Dlatego dobrze jest, aby również w nocy, kiedy wstajemy do toalety, wypić szklankę wody. Podobnie rano na czczo dobrze zrobi każdemu wypicie 1–2 szklanek czystej wody z cytryną. Kiedy spożyjemy lekką kolację na pewno rano będziemy mieć ochotę na dobre obfite śniadanie, które powinno być najbardziej pożywnym posiłkiem zapewniającym dobrą kondycję fizyczną i umysłową, potrzebną do wykonania czekających nas zadań.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.