Miesiąc: Kwiecień 2014

Depresja

Dieta wegetariańska a depresja

2 minuty czytania Gdy dr Dean Ornish zaczął analizować możliwość odwrócenia skutków choroby wieńcowej przy pomocy zdrowej diety wegetariańskiej, wiele osób sądziło, że taka dieta może łatwo stać się przyczyną depresji lub zaburzeń lękowych. Ponieważ wegetarianie stanowią wśród Amerykanów zdecydowaną mniejszość, sądzono, że stosowanie takiej diety rozluźni więzi społeczne, nasili lęk związany z przestrzeganiem ścisłego reżimu, a także

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Zamocz nogi – to takie proste!

3 minuty czytania Kiedy miałam 23 lata, zaczęłam mieć problemy z krążeniem. Przez kilka miesięcy leczyłam się zgodnie z zaleceniami medycyny konwencjonalnej, jednak w końcu mój lekarz zalecił mi metodę leczenia Kneippa. Dowiedziałam się, że był to żyjący w XIX wieku duchowny, który rozwinął dziedzinę hydroterapii. Przekształcił ospałą bawarską wioskę Wörishofen w światowej sławy ośrodek spa. Na szczęście

Czytaj dalej ⮞
Sosy i dipy

Sos żurawinowy

< 1 minut czytania Pyszny i zdrowy sos żurawinowy jest wyjątkowym i odżywczym dodatkiem do wszelkich możliwych dań nie tylko na Boże Narodzenie. Wystarczy trochę wyobraźni i zamiłowania do żurawiny, aby zrealizować całe mnóstwo kulinarnych pomysłów!

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Zdrowie – Twój wybór!

10 minut czytania Jak dobrze się odżywiać, odpowiednio odpoczywać oraz jak nie pogubić się w gąszczu informacji związanych z prowadzeniem zdrowego życia, jakim bombardują nas środki masowego przekazu opowiada lekarz medycyny – Grażyna Kuczek. Grażyna Kuczek gościła ze swoimi wykładami od 7 do 10 kwietnia w Copernicus Center w Chicago.    – 70% schorzeń cywilizacyjnych ma związek z nieprawidłowym

Czytaj dalej ⮞
Zupy

Zupa ziemniaczana z porem i cieciorką

< 1 minut czytania A to ciekawe… „Szeroko zakrojone zmiany stylu życia już po jednym roku są w stanie doprowadzić do regresji nawet najdalej posuniętej miażdżycopochodnej choroby naczyń wieńcowych i to bez stosowania leków obniżających cholesterol.” („Zatrzymać młodość” dr R. Pawlak) źródło: http://zdrowienatalerzu.pl

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Mikroelementy

4 minuty czytania Mikroelementy, nazywane są też pierwiastkami śladowymi ze względu na fakt, iż ich zawartość w organizmie człowieka jest bardzo niewielka (stanowi mniej niż 0,01% masy ciała, a zapotrzebowanie na każdy z nich wynosi poniżej 100 mg / dzień). ŻELAZO – ogólna jego ilość w organizmie wynosi około 3-5 g, z czego 60-70% znajduje się w hemoglobinie,

Czytaj dalej ⮞
Desery

Serniczek z dynią

< 1 minut czytania Deser na każdą okazję, łatwy w przygotowaniu, bez jajek, sera – całkowicie wegański. Warto wiedzieć, że badania potwierdzają pozytywny wpływ spożywania orzechów na profilaktykę nie tylko chorób serca i układu krążenia, ale również na nadciśnienie, cukrzycę, czy osteoporozę. Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Serniczek z dynią

Czytaj dalej ⮞
Leczenie naturalne

Morwa czarna – zapomniany owoc

3 minuty czytania Niedawno moi znajomi, fascynaci ogródków, poczęstowali mnie czarnymi owocami. Zaintrygowana zjadłam garść niezidentyfikowanych obiektów. Owoce wyglądające jak jeżyny miały przyjemną konsystencję i słodko-kwaśny smak. Rozpływały się w ustach a palce już po chwili przypominały kilkugodzinne zbieranie jagód w lesie.Znajomi przekonywali, że podobno są nieprawdopodobnie zdrowe, ale mają jedną poważną wadę: świeże owoce są ogólnie mało

Czytaj dalej ⮞
Uroda a Zdrowie

Pielęgnacja oczu

2 minuty czytania Wiele uroku kobiecie nadają zadbane, zdrowe oczy. Nie wystarczy jednak sam makijaż. Skóra wokół oczu jest cienka, delikatna, mięśnie bardzo małe, tkanki tłuszczowej jest bardzo niewiele. Miejsca te wymagają szczególnie troskliwej pielęgnacji, aby zapobiec rozciąganiu skóry, powstawaniu przedwczesnych zmarszczek i zwiotczeniu powiek. Ważny jest umiejętny codzienny demakijaż oczu. W żadnym przypadku nie należy jednak zmywać

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Świąteczne pasztety na wegańską nutę

2 minuty czytania Każdy, kto jest miłośnikiem pasztetów wie, że można dodawać dowolne składniki jarskie i samemu skomponować pyszny  pasztet, który w kuchni wegańskiej uchodzi za danie nie tylko świąteczne lecz na każdą okazję. Dla jednych to sprawdzony i smakowity sposób na wykorzystanie resztek z obiadu, dla innych – skomplikowana i pilnie strzeżona sztuka tworzenia mniej lub bardziej wyszukanych

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.