Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Serniczek z dynią

Oceń przepis:
0/5 (0 Reviews)

Przygotowanie:

15 minut

Przyrządzenie:

1 godzina

Porcja:

1200 g

Deser na każdą okazję, łatwy w przygotowaniu, bez jajek, sera – całkowicie wegański. Warto wiedzieć, że badania potwierdzają pozytywny wpływ spożywania orzechów na profilaktykę nie tylko chorób serca i układu krążenia, ale również na nadciśnienie, cukrzycę, czy osteoporozę.
Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Serniczek z dynią

0/5 (0 Reviews)

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Nerkowce, dynię i mleko (mleko dodajemy powoli żeby dobrze zmiksować orzechy) miksujemy w blenderze. Dodajemy resztę składników. Olej kokosowy powinien być miękki albo lekko rozpuszczony i dodajemy go gdy wszystko jest dobrze zmiksowane na kremową masę.
  1. Wszystkie składniki do ciasta miksujemy w robocie kuchennym lub ręcznie.
  1. Z ciasta robimy małe kuleczki i układamy warstwę w formie na mini babeczki. Potem nakładamy łyżką serek. Wstawimy do zamrażalnika i po kilku godzinach są dobre do spożycia. Wyjmujemy z formy i czekamy aż będą miękkie. Możemy polać polewą czekoladową, lub malinową.
  1. Jeżeli mamy problem z wyciągnięciem z formy to polewamy ją od spodu ciepłą wodą i wtedy się „odkleją”.
  1. Wychodzi ok. 10 babeczek. Zamiast robić mini babeczki możemy zrobić na zwyklej blaszce do tarty wtedy należy podwoić składniki na ser i ciasto.

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry