Miesiąc: Maj 2014

Relacje

Jak przepraszać?

3 minuty czytania Kiedy okaże się, że naprawdę popełniłeś błąd i powinieneś zrekompensować to drugiej osobie, należy upewnić się, że przeprosiny uwolnią was oboje od winy i nienawiści. Bez względu na to, jak poważny był twój błąd, nadal żyjesz i możesz uczciwie poprosić o przebaczenie. Przepraszanie sprawia wielu ludziom trudności, szczególnie kiedy ich problemem jest zaburzenie poznawcze polegające

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

„Aerobik” dla płuc

2 minuty czytania Warto nauczyć się wykonywać ćwiczenia głębokiego oddychania, aby zrobić możliwie najlepszy użytek ze świeżego powietrza. Takie ćwiczenia wiążą się często ze wschodnimi metodami medytacji i można je stosować jako sposób na ulgę w stresie, a nie w celu medytacji. Pewne badanie wykazało, że powolne, głębokie oddychanie zwiększa zużycie tlenu, zmniejsza bicie serca, obniża ciśnienie krwi, zwiększa aktywność przywspółczulną oraz poprawia czujność

Czytaj dalej ⮞
Leczenie naturalne

Witamina D – witamina słońca

4 minuty czytania Skóra wytwarza witaminę D z promieni ultrafioletowych, dlatego witamina D nosi nazwę witaminy słońca. Witamina D rozpuszcza się w tłuszczach i jest konieczna do regulowania wielu funkcji w organizmie, wspomaga system immunologiczny, gruczoł tarczycy czy układ krążenia. Reguluje również wchłanianie oraz poziom różnych minerałów we krwi, w szczególności poziom wapnia. Mimo że jakiś czas temu przypisywano witaminie D jedynie odpowiedzialność za

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Dlaczego jestem zmęczony?

2 minuty czytania Współczesne życie przybrało bardzo szybkie tempo, jest pełne stresów i napięć, z czasem prowadzi do zupełnego wyczerpania i bezsenności. Ludzie łykają miliony tabletek uspokajających i środków nasennych, aby móc odpocząć i wzmocnić siły. Dlaczego stale jestem zmęczony? Przyczyną może być choroba – przykładowo przeziębienie lub grypa, która powoduje osłabienie organizmu. Podobny efekt mogą wywoływać również stany depresyjne. Wielu ludzi ma siedzącą pracę, żyje stale w dużym

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Nawodnij swój organizm!

3 minuty czytania Powszechnie wiadomo, że woda jest bardzo ważnym składnikiem używanym przez dosłownie wszystkie obszary naszego organizmu. Woda stanowi 83% krwi, 75% tkanki mięśniowej, 74% mózgu i 22% kości. Około 60% masy ciała tak naprawdę składa się z wody. Wielu ludzi, którzy czują spowolnienie w godzinach popołudniowych, uważa, że po prostu kończy im się energia. Częściej niż rzadziej

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Jak uzupełnić poziom antyutleniaczy?

3 minuty czytania Znaczenie Antyutleniaczy Tlen jest bardzo ważny dla życia, ale jest też dla życia niebezpieczny. Niezwykle łatwo wchodzi w reakcje i może wejść w związki z prawie wszystkimi elementami. Nadmierna ilość tlenu potrzebuje przeciwnika, który go utrzyma w szachu – tzw. antyutleniaczy. Różnego rodzaju środki chemiczne, od dawna obciążające nasze środowisko naturalne – powietrze, wodę, glebę

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Jak jeść, aby uniknąć efektu jo-jo?

2 minuty czytania „Zrzuciłam kilkadziesiąt kilogramów i nadal jestem gruba“ – powiedziała sfrustrowana kobieta na diecie. Problem polegał na tym, że chudła ona o kilka kilogramów, a potem je odzyskiwała, aby znowu się ich pozbywać. Nazywamy to efektem jo-jo. Właśnie ten efekt jest powodem, dla którego żadne cudowne diety nie działają. Nie jest trudno zrzucić kilka kilogramów w

Czytaj dalej ⮞
Profilaktyka

Dzieci, cola i kofeina

2 minuty czytania Spożycie coca-coli jest w Polsce bardzo wysokie, szczególnie wśród młodych ludzi. Coca-cola należy bowiem do najpopularniejszych napojów orzeźwiających. Piją ją dorośli i dzieci. Jednak już od kilku lat dietetycy i lekarze ostrzegają przed skutkami ubocznymi. Zawarte w niej substancje zwiększają bowiem poziom węglowodanów  w ustroju oraz zawarta w coli kofeina wypłukuje z organizmu niezbędne składniki

Czytaj dalej ⮞
Świadome odżywianie

Unikaj odżywczych „toksyn”

4 minuty czytania Zazwyczaj gdy przemawiam do publiczności na temat korzyści płynących ze zdrowego odżywiania, niektórym ludziom nie podoba się koncepcja jedzenia owoców, pełnych ziaren i warzyw. Chcą czegoś więcej, a w zasadzie raczej czegoś mniej. Zastanów się. Prowadzenie zdrowej diety wymaga wysiłku, planowania oraz rozwiązań, szczególnie w sytuacji, kiedy planujesz zasadniczo zwiększyć ilość spożywanych pokarmów pochodzenia roślinnego. Wielu

Czytaj dalej ⮞
Układ krążenia

Dlaczego nadciśnienie tętnicze jest tak niebezpieczne?

8 minut czytania Nadciśnienie tętnicze jest najczęstszym schorzeniem układu krążenia. W krajach wysoko uprzemysłowionych choruje na nie około 25% dorosłej ludności. Ocenia się, że w Stanach Zjednoczonych jest to ponad 62 mln osób, natomiast w naszym kraju nadciśnienie stwierdza się u 6 mln Polaków. U znacznej części ludności choroba ta pozostaje nie wykryta, a tylko u kilkunastu procent jest prawidłowo

Czytaj dalej ⮞
Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.