Żywność ekologiczna w Polsce – pełny raport IMAS 2017
Ostatnia aktualizacja:
12 czerwca, 2022

Zachęcamy do zapoznania się z raportem żywności ekologicznej w Polsce. Od października br dostępne sa już dwie części raportu: analiza rynku żywności ekologicznej oraz badania opinii Polaków na temat żywności ekologicznej.
Z raportu można dowiedzieć się m.in. jaki jest popyt i podaż na żywność ekologiczną, powody i bariery zakupu ekożywości, miejsca zakupu, koszyk zakupowy konsumenta ekożywości, analiza SWOT ekożywności i wiele innych. Raport zawiera wyniki badania jakościowego, którego celem było pogłębienie treści dotyczących wizerunku konsumenta oraz żywności ekologicznej, a także motywów i barier zakupu ekożywności. Osobnym obszarem badania było zrozumienie problemów, trendów, celów oraz prognoz rynku żywności ekologicznej. W ramach badania przeprowadzono indywidulane wywiady pogłębione z ekspertami, producentami, dystrybutorami oraz konsumentami żywności ekologicznej.
Jak czytamy we wstępie: „Rynek żywności ekologicznej jest niewątpliwie w fazie wzrostu, który prognozowany jest również na kolejne lata, branża nabiera rozpędu, pokonywane są bariery związane z dostępnością produktu, produkty ekologiczne trafiają na półki nie tylko sklepów specjalistycznych, ale również osiedlowych czy supermarketów. Konsument ekożywności jest zmotywowany do zakupów, posiada dużą wiedzę na temat ekologicznej żywności i jej wpływu na zdrowie, a jego historie życiowe i doświadczenie mogłoby być skutecznym sposobem promocji ekożywności. Eksperci widzą konieczność regulacji rynku, jednoznacznego zdefiniowania kategorii eko oraz działań ułatwiających wejście na rynek nowym producentom. Dostrzegają potrzebę upowszechniania produktów na tym rynku, a co za tym idzie udoskonalenia dystrybucji, obniżania cen oraz budowania lojalności wobec marek eko.”
Pełne raporty można pobrać tutaj:
Źródło:
Żywność ekologiczna w Polsce 2017, IMAS International Sp. z o.o.