Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Czym zastąpić biały cukier?

Im życie jest bardziej osłodzone białym cukrem, tym większa gorycz poważnych i uciążliwych dolegliwości, które pojawiają się z czasem. Ważne, aby potrzebę słodkiego smaku zaspokoić produktami naturalnymi.

Biały cukier nie zawiera żadnych substancji odżywczych, dlatego też określa się go często jako „puste kalorie”. Regularnie spożywany może on spowodować poważne szkody w organizmie człowieka. Uważa się, że cukier jest odpowiedzialny za powstawanie ponad pięćdziesięciu różnych schorzeń. Najczęściej spotykane to: próchnica zębów, paradontoza, osteoporoza, otyłość, cukrzyca, kamica żółciowa, reumatyzm, miażdżyca i jej następstwa, jak zawał serca, a także spadek odporności. Zdecydowanie lepiej korzystać z naturalnego słodkiego smaku, jaki oferuje cała gama słodkich świeżych owoców, słodkich warzyw, suszonych owoców i soków owocowych.

Owoce powinny gościć na stole codziennie. Należy je spożywać do posiłku zawierającego produkty zbożowe, takie jak ziarna zbóż, kasze, ryż, makaron i najlepiej nie łączyć z warzywami. Owoce to wspaniałe źródło witamin, soli mineralnych i błonnika. Owoce, szczególnie zimą, można spożywać w postaci konfitur czy marmolad, które najlepiej robić bez użycia cukru. Trzeba je przygotowywać z owoców na szczycie ich dojrzałości – są wówczas naturalnie słodkie. Jeżeli tego wymagają, przed podaniem można je lekko osłodzić miodem lub syropem daktylowym, aby lepiej smakowały.

Bardzo dobre są również owoce suszone i jest to doskonała alternatywa dla typowych słodyczy. Znakomicie sprawdzają się suszone jabłka, śliwki, gruszki, morele, rodzynki, figi czy daktyle. Również do ciasta zamiast cukru można dodawać zmiksowane suszone lub świeże owoce lub soki owocowe. Można też używać niewielkich ilości miodu, melasy, syropu klonowego czy syropu z agawy.

[wbcr_php_snippet id="4264"]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry