Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ciasto ze słodkim ziemniakiem

Oceń przepis:
0/5 (0 Reviews)

Przygotowanie:

10 minut

Przyrządzenie:

1 godzina

Porcja:

1400 g

Słodkie ziemniaki to raczej mało popularne warzywo w Polsce. Jak sama nazwa wskazuje są one słodkie, przypominają trochę w smaku i kolorze marchewkę. Są dobrym źródłem potasu, wapnia i betakarotenu. Betakaroten przetwarzany na wit. A zapobiega np. starzeniu się skóry. Proponujemy ciasto właśnie z tym ziemniaczkiem (zastąpi jajka), z nadzieniem migdałowym i karobowym (mączka z chlebka świętojańskiego).
Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Ciasto ze słodkim ziemniakiem

0/5 (0 Reviews)

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Drożdże i cukier mieszamy w ciepłej wodzie i odstawiamy do wyrośnięcia. W tym czasie mieszamy suche składniki.
  1. W blenderze miksujemy: mleko, ugotowany słodki ziemniak, olej i sól.
  1. Mokre i suche składniki mieszamy razem. Odstawimy do wyrośnięcia.
  1. Kiedy ciasto rośnie przygotowujemy nadzienie. Po wyrośnięciu rozwałkowujemy ciasto, nakładamy nadzienie i zwijamy.
  1. Pieczemy w temp. 180°C ok. 30 – 40 min.
  1. Miksujemy migdały, ok 1,5 szklaniki, na „mąkę,” dodajemy ciemny cukier (albo syrop z agawy, może być słodki dżem, albo daktyle), trochę wody i cynamon.
  1. Dzielimy nadzienie na dwie części i do drugiej dodajemy 2 łyżeczki karobu.

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.