Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Ciasteczka z gruszki i pietruszki

Oceń przepis:
0/5 (0 Reviews)

Przygotowanie:

10 minut

Przyrządzenie:

1 godzina

Porcja:

450 g

Na ostatniej degustacji ku wielkiemu zaskoczeniu i radości obecnych serwowałam budyń z korzenia pietruszki z tej strony (bo i pieczona pietruszka jest niezwykle smaczna) podany z surową gruszką. Nie było siły. Pomysły zaczęły lęgnąć się w głowie w tempie szaleńczym. Pomysły też szaleńcze 😉 Jako najbardziej rozsądny uznałam pomysł na ciasteczka z pietruszką i gruszką właśnie. Gra w zupie, zagra i w ciasteczkach (tak kombinowałam). Właśnie miałam wytłoki po mleku owsianym, więc sprawa była oczywista. Ciasteczka owsiano-pietruszkowe tak pachniały, że jeszcze gorące podjadłam ze zżerającej mnie ciekawości, czy bez cukru się da na samej pietruszce i gruszce wyciągnąć słodycz… Jak myślicie, dało się? 😀 

Zmysłowy taniec tych dwojga owocuje ciekawymi smakami 😉  Beata Głowacka
Więcej podobnych przepisów znajdziesz na: http://swojskozfasolka.blogspot.com

0/5 (0 Reviews)

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Pietruszkę obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  1. Z gruszki usunąć gniazdo nasienne…i ogonek ;-), pokroić w drobną kostkę.
  1. Wszystkie składniki wymieszać. Najlepiej ręką.
  1. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, formować małe ciasteczka, układać na blasze i piec 30 minut w temperaturze 180⁰C.
  1. Zaraz po upieczeniu suszyć na kratce najlepiej w stygnącym piekarniku i przechowywać szczelnie zamknięte z kilkoma suchymi owocami, żeby nie zachowały kruchość.
  1. Zaraz po upieczeniu są pysznie chrupiące i przesmaczne!

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry

Nasza strona korzysta z plików cookie, kontynuując korzystanie z niej zgadzasz się na ich używanie. Więcej informacji tutaj.