Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print

Pasztet z zielonej soczewicy

Oceń przepis:
0/5 (0 Reviews)

Przygotowanie:

10 minut

Przyrządzenie:

30 minut

Porcja:

1400 g

Ten pasztet robię dla mojej rodziny i na szkoły zdrowego gotowania już od 20 lat. Zielona soczewica jest smaczna i nie trzeba jej dużo doprawiać. Podając taki pasztet na razowym chlebie uzyskujemy pełny zestaw aminokwsów, czyli tzw. białko pełnowartościowe, tak niezbędne do prawidłowego rozwoju naszego organizmu.
Źródło: Zdrowa dieta i przepisy kulinarne Fundacji Źródła Życia© prezentuje ZdrowieNaTalerzu.pl – Pasztet z zielonej soczewicy

0/5 (0 Reviews)

Składniki​

Sposób przyrządzenia

  1. Cebulę i czosnek kroimy na drobna kostkę i smażymy dodając pod koniec smażenia przyprawy.
  1. Zmieloną (np. w młynku do kawy) suchą soczewicę dajemy do garnka, wlewamy wodę albo wywar z warzyw oraz sól. Dokładnie mieszamy aby nie powstały grudki (najlepiej do mieszania nadaje się trzepaczka). Gotujemy na małym ogniu przez ok. 15 min często mieszając. Mamy uzyskać konsystencję gęstej śmietany. Jeśli masa jest zbyt gęsta dodajemy wodę.
  1. Dodajemy usmażoną cebulę z czosnkiem i gotujemy jeszcze 5 min. (cebulę przed dodaniem można zmiksowiać w blenderze).
  1. Gorącą soczewicę przelewamy do pojemnika i pokrywając powierzchnię cienką warstwą oliwy, albo przykrywamy folią i odstawiamy do wystygnięcia. Po zastygnięciu w wystudzeniu pasztet można wyjąć z pojemnika i kroić w plastry.

Popularne artykuły

A to ciekawe ...

  • Chia inaczej szałwia hiszpańska (Salvia columbariae) posiada niezwykłe właściwości. Nasiona chia zawierają dużą ilość bardzo wartościowych i odżywczych składników. Te niepozorne nasionka kryją w sobie potężną dawkę energii, która wzmocni każdy ludzki organizm.
  • Karob (mączka z chleba świętojańskiego) jeden z najzdrowszych produktów żywieniowych, doskonałe źródło niezbędnych minerałów i witamin. Ziarna karobu są nieocenionym źródłem białka, magnezu, żelaza, wapnia, węglowodanów i fosforu. Karob w proszku wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym jako substytut czekolady.
  • Agar – substancja żelująca, której głównym składnikiem jest trudno przyswajalny przez człowieka cukier galaktoza. Agar-agar w zimnej wodzie pęcznieje, natomiast dobrze rozpuszcza się w wodzie o temperaturze ok. 90-100 °C, a zestala się, tworząc rodzaj żelu w 40-50 °C. Agar zawiera około 90% polisacharydów. Głównymi składnikami cukrowymi tych związków są: agaroza (około 70%) oraz kwaśna agaropektyna. Na ogół skład jest zmienny i zależy od pochodzenia surowca. Jako substancja silnie pęczniejąca jest stosowany jako środek łagodnie przeczyszczający. Agar jest wykorzystywany jako naturalny, bezsmakowy i bezpieczniejszy od żelatyny środek żelujący przy produkcji słodyczy i innych przemysłowych produktów spożywczych.
  • Quinoa (komosa ryżowa) jest skarbnicą witamin i minerałów, nie bez powodu więc okrzyknięto ją mianem Złota Inków. Ziarno quinoa jest bezglutenowe i ma niski indeks glikemiczny.
  • Sorgo (Sorghum ) – bardzo wartościowa roślina zbożowa uprawiana w Meksyku. Zawiera do 13% białka oraz witaminy z grupy B. Liście wykorzystuje się jako paszę dla bydła, a ziarno przerabia na kaszę i mąkę.
  • Borówki amerykańskie – mogą zapobiegać infekcjim drug moczowych. Podobnie jak żurawina zawierają związki, które utrudniają szkodliwym bakteriom przyleganie do ściany pęcherza. Jeśli zniechęca Cię cierpki smak żurawiny, spróbuj soku z owoców borówki lub dodaj szklenkę borówek do ulubionego koktajlu.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry